Reprezentanța Nissan în România, Renault Commercial Roumanie, a notificat autoritățile cu privire la demararea unei campanii de rechemare pentru modelele Tiida și Note, din cauza defecțiunii capsei de airbag pasager. Este vorba despre celebrul scandal Takata, care a cuprins cea mai mare parte a constructorilor auto.
Nissan va rechema în service două modele, Tiida și Note, din cauza unei posibile defecțiuni a capsei airbagului pasager. Capsele au fost produse de Takata, o companie care a intrat între timp în faliment. Potrivit notificării, “furnizorul de airbaguri a înștiințat Nissan că este posibil ca airbagul pasager cu care este echipat vehiculul să se deterioreze odată cu trecerea timpului.”
Cea mai mare problemă a acestor airbaguri este legată de forța cu care o eventuală explozie va arunca resturi metalice în habitaclu. Zeci de morți și sute de răniți, în urma unor accidente suferite de autovehicule ale altor constructor,i au condus la investigații pe mai multe piețe ale lumii. “În eventualitatea unui impact este posibil ca airbagul pasager să se declanșeze cu o forță mare, ceea ce ar putea determina ca acesta să se fragmenteze și părțile rezultate să fie proiectate în habitaclu.” se explică defectul în notificare.
CITEȘTE ȘI Investiție uriașă: Volkswagen Group își unifică operațiunile IT cu 7 miliarde de euroNumărul de vehicule ce vor fi rechemate de Nissan este de 1.727 unități, operațiunea de înlocuire a capsei urmând să dureze o oră și 30 de aminute, potrivit celor de la Renault Commercial Roumanie. Proprietarii acestor autoturisme vor fi invitați să se prezinte în reprezentanțele Nissan.