Planurile Nissan pe segmentul electric sunt extrem de ambițioase și țintesc inclusiv reducerea prețului până la nivelul actualelor mașini cu combustie. Pentru asta, compania japoneză vrea să reducă masiv costurile de producție, inclusiv pentru baterii.
Cu o țintă pe termen scurt de un milion de vehicule electrice, Nissan are în plan reducerea costurilor de producție cu 30%, prin utilizarea de noi tehnologii de fabricație pentru următoarea generație de automobile electrice. Investițiile în bateriile Litiu-Fier-Fosfat (LFP) și în bateriile solid-state, vor contribui la obținerea unor prețuri reduse ale bateriilor. În doar șase ani, Nissan crede că va ajunge la un preț egal al mașinilor electrice și al celor cu combustie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La aceste soluții, constructorul japonez vrea să-și asigure o capacitate de producție de 135 GWh, la nivel global, care să reprezinte necesarul pentru producția dorită. Pentru a lansa cele 30 de noi modele anunțate pentru următorii trei ani, din care 16 electrificate (EV și HEV) și 14 cu combustie internă, Nissan va investi aproape 3 miliarde euro în capacitățile de baterii, suficient pentru 1,3 milioane de automobile electrice.
Planul a fost botezat ARC, simbolizând legătura între celelalte planuri pe care Nissan le-a lansat în ultimii cinci ani, Nissan Next și Nissan Ambition. Deocamdată, țintele anterioare ale acestor planuri au fost ratate, atât în ce privește marja operațională (4,8% în loc de 5%), cât și volumul de vânzări (3,7 milioane unități, în loc de 5,3 milioane). Ultimul record de vânzări al Nissan, de peste 5 milioane de unități, a fost atins în epoca Carlos Ghosn, în anii 2017 – 2018. „Trebuie să schimbăm modul în care planificăm, dezvoltăm, producem și vindem mașini”, a declarat Makido Uchida, CEO-ul care poate fi considerat artizanul despărțirii de Renault.
Cele două companii, Renault și Nissan, nu mai formează o Alianță în adevăratul sens al cuvântului, după ce constructorul francez fost obligat să-și transfere un procent însemnat de acțiuni (28,4%) către un trust francez, prin care nu-și mai poate exercita drepturile de vot depline.
Țintele actuale ale Nissan, prin noul plan, urmăresc un nivel de 6% pentru profitul operațional, mai mult decât planul anterior, dar la un nivel redus în comparație cu actori principali din industria auto și mai ales din Japonia.