Nissan încheie anul cu două milioane de mașini în minus față de ultimul an din era Carlos Ghosn

Nissan încheie anul cu două milioane de mașini în minus față de ultimul an din era Carlos Ghosn
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 dec 2023

În 2017, ultimul în care Nissan a fost condusă de Carlos Ghosn, constructorul japonez vindea 5,8 milioane de automobile la nivel mondial, jumătate din cele aproape 11 milioane pe care le raporta Alianța Renault Nissan. Anul 2023 va aduce companiei japoneze cel mult jumătate din acest volum.

Nissan a anunțat volumul vânzărilor și producției pentru anul 2023, la finalul lunii noiembrie, cu doar o lună înainte de închierea anului calendaristic. Cu 3,17 milioane de vehicule produse, Nissan reușește o creștere de 4,6% față de anul trecut, având însă în continuare un mic declin în producția din afara Japoniei, cu 2,5 milioane vehicule (-0,6%). Pe vânzări, volumul total anunțat este de 3,05 milioane de unități, cu 3,2% peste nivelul de anul trecut, în condițiile în care s-a încheiat complet criza de semiconductori iar fabricile au putut onora toate comenzile existente. 

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Primul camion de asfalt pe lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului. Amenințări însă cu rezilierea CITEȘTE ȘI VIDEO Primul camion de asfalt pe lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului. Amenințări însă cu rezilierea

Estimările arată că producția la final de an va ajunge la circa 3,45 milioane de vehicule, iar vânzările vor urca undeva în jurul valorii de 3,3 milioane de vehicule.

Cifrele arată cât de mult a pierdut compania, în raport cu performanțele Nissan din 2017, ultimul an în care compania a fost condusă de Carlos Ghosn. Atunci, producția s-a ridicat la 5,76 milioane de vehicule pe întreg anul, reprezentând recordul istoric al companiei, iar vânzările au ajuns la 5,81 milioane de unități, de asemenea, un record. Vestea bună pentru japonezi este că anul trecut și în 2021 lucrurile au stat și mai prost, astfel că acum pot asista la o revenire ușoară a companiei, însă în contextul în care ruptura de Renault este tot mai mare, iar creșterea din 2023 a fost una redusă, speranțele ca Nissan să mai ajungă vreodată la volumele din 2016 – 2017 sunt aproape de zero.

Dacia Spring face-lift, creștere a bateriei, dar și o posibilă versiune cu autonomie redusă CITEȘTE ȘI Dacia Spring face-lift, creștere a bateriei, dar și o posibilă versiune cu autonomie redusă

În ceea ce privește rezultatele pe regiuni, datele Nissan arată că Europa este pe cale de a redeveni o piață stabilă pentru marca japoneză, având în vedere că aici compania a înregistrat o nouă creștere, în decembrie, de 15,8 procente, la un volum de 28.900 unități, chiar dacă acesta reprezintă aproximativ jumătate din cele 59.000 de unități vândute în 2017. După 11 luni, creșterea este de 21 de procente iar volumul a urcat la 312.000 unități (778.000 de vehicule vândute în 2017 în regiune).

Și în America de Nord, cifrele pe decembrie arată tot o creștere, de 12%, susținută de avansul de 55,7% din Mexic și mai puțin de cel de 0,4% din SUA. De asemenea, pe piața din Japonia, în decembrie Nissan a înregistrat o nouă scdeăre, de 1%. Pe toate cele 11 luni, vânzările Nissan mai au valori negative doar în China, pe fondul schimbărilor din relația cu Dongfeng. Cea mai mare creștere rămâne cea din Mexic (+48%), urmată de SUA (24%) și Europa (21,4%).

În China, creșterea de vânzări a adus un volum pe cele 11 luni de aproape 700.000 de unități, adică jumătate din cele 1,5 milioane de vehicule pe care Nissan le vindea în 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan vanzari
productie nissan
nissan rezultate