Gigantul de transport maritim Maersk, considerat un barometru pentru comerțul global, nu vede semne de recesiune în SUA, deoarece cererea de transport de marfă rămâne puternică, a declarat directorul executiv al companiei, citat de CNBC.
”Am văzut în ultimii câțiva ani, de fapt, piața [de containere de transport maritim] rămâne surprinzător de rezistentă la toată frica de recesiune care a existat”, a declarat Vincent Clerc pentru CNBC, adăugând că cererea de containere a fost, în general, un bun indicator al puterii macroeconomice subiacente, scrie News.ro.
Stocurile din SUA - mărfuri care sunt stocate înainte de livrare sau procesare – ”sunt mai mari decât erau la începutul anului, dar nu sunt la un nivel care este îngrijorător sau care pare să indice o încetinire semnificativă chiar la început”, a spus Clerc, în ciuda faptului că a remarcat o oarecare imprevizibilitate în cifre pentru companiile care reaprovizionează stocurile.
”Ne uităm, de asemenea, la comenzile de achiziție de la o mulțime de comercianți cu amănuntul și mărci de consum care trebuie să importe în SUA pentru următoarea lună de cerere și par să fie încă destul de robuste... cel puțin datele și indicatorii pe care îi avem” Pare să indice încă un nivel bun de încredere că nivelurile actuale de consum din SUA vor continua.”
Ultima săptămână a cunoscut o escaladare bruscă a îngrijorărilor cu privire la o recesiune în cea mai mare economie a lumii, SUA, în urma unui set de date mai slabe decât se aștepta, care i-a divizat pe economiști și pe participanții de pe piață.
Stocurile de comerț cu amănuntul din SUA - o măsură a construcției nedorite - au crescut în luna mai cu 5,33% față de un an în urmă, la 793,86 miliarde de dolari, potrivit celui mai recent comunicat al Biroului de Recensământ al SUA.
Un raport publicat miercuri de platforma de leasing Container xChange a spus că indicatorii sugerează că stocurile sunt mai mari decât cererea, ceea ce înseamnă ”un moment mai puțin prosper” în următoarele luni pentru comercianții de containere, piața de logistică și comercianții cu amănuntul care au stocat.
Clerc de la Maersk a spus că compania a fost surprinsă de rezistența volumelor de containere din ultimii câțiva ani și a spus că se așteaptă ca aceasta să continue în trimestrele următoare - fără nicio indicație că economia globală se îndreaptă către un teritoriu recesional.
Exporturile chineze au fost motorul din spatele volumelor puternice de containere, deoarece ponderea globală a containerelor originare sau care se îndreaptă spre China a crescut, a continuat el.
CITEȘTE ȘI Grecii de la Goldair Cargo deschid în România prima lor filială externă, pentru un obiectiv strategicÎn 2022, firma daneză a avut o perspectivă mult mai sumbră, avertizând cu privire la o frecvență a cererii din cauza inflației, amenințarea unei recesiuni globale, criza energetică europeană și războiul din Ucraina. O combinație a acelor factori a condus la scăderea tarifelor de transport în 2023, ducând la scăderea profiturilor Maersk.
Această tendință a fost parțial inversată în acest an, pe fondul tensiunilor geopolitice în creștere din Marea Roșie, care au determinat firmele de transport maritim să devieze rutele comerciale din jurul coastei de sud a Africii - prelungind timpul de călătorie și eliminând capacitatea sistemului global.
Marea Roșie poate să provoace inflație suplimentară
Clerc a declarat miercuri, pentru CNBC, că se așteaptă ca tensiunile de la Marea Roșie să continue cel puțin până la sfârșitul anului.
”Acaesta, desigur, necesită mai multă capacitate, mai multe nave pentru a deplasa comerțul global în întreaga lume și asta a creat unele lipsuri aici, în al doilea trimestru și în al treilea trimestru cu care avem de-a face în acest moment”, a spus el.
”Asta înseamnă, pe termen scurt, costuri mai mari și, ca urmare, a trebuit să ne asumăm costuri semnificative, atât în ceea ce privește nevoia de mai multe nave, cât și necesitatea de mai multe containere pentru a face treaba pe care o așteptăm de la noi. ”
Dacă situația persistă, Maersk va înregistra ”o inflație semnificativă” în baza sa de costuri, pe care va trebui să o transfere clienților, a continuat el, rutele Asia spre Europa sau coasta de est a SUA costând între 20% și 30% mai mult.