Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că a fost reluat traficul pe podul de la Agigea și că în această zonă nu vor mai fi probleme legate de închiderea traficului. El consideră că lucrările puteau fi încheiate încă de anul trecut, precizând că i se pare inadmisibil ca un asemenea proiect să ajungă în acest stadiu după șase ani.
El a făcut, vineri, o vizită la podul de la Agigea, spunând că partea cea mai grea a lucrărilor a fost finalizată, precizând că termenul dat pentru închiderea circulației pe pod a fost respectat, scrie News.ro.
“Partea cea mai grea din lucrările care ar fi trebuit executate, și anume tensionarea hobanelor și implicit și închiderea traficului pe pod a fost finalizată. Vreau să îmi cer scuze pentru participanții la trafic care au fost privați practic timp de două săptămâni... Pe de altă parte, aș vrea să subliniez următorul lucru, și anume faptul că termenul pe care și l-a asumat compania, de a închide podul între 8 și 25 mai, s-a respectat astfel încât aseară, la ora 21.00, s-a reluat traficul pe pod. De acum înainte, nu vom mai avea niciun fel de probleme legate de închiderea traficului pe acest pod”, a afirmat ministrul, care a precizat că în această perioadă nu s-a lucrat doar la tensionarea hobanelor, ci și la calea de rulare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Răzvan Cuc a mai spus că i se pare inadmisibil ca un asemenea proiect să ajungă în acest stadiu după șase ani și promite că nu se va mai întâmpla așa ceva la minister.
“Acest proiect a fost demarat în 2011 și după cum vedeți a durat șase ani să ajungem în stadiul ăsta, lucru care mi se pare inadmisibil și nu se va mai întâmpla așa ceva de acum la minister și mai ales în cadrul companiei. Lucrurile trebuie să meargă foarte bine, să fie o colaborare foarte bună între companie, constructor și autoritățile locale astfel încât să putem preveni toate blocajele care pot apărea pe derularea a unui contract”, a afirmat Răzvan Cuc.
Ministrul a menționat că săptămâna trecută a făcut o vizită neanunțată pe podul de la Agigea și că va face asemenea vizite și pe alte șantiere.
CITEȘTE ȘI Brazilienii de la Stefanini au deschis un birou la Chișinău“Săptămâna trecută am făcut o vizită neanunțată că așa o să fac de acum, vizite neanunțate pe șantier că în momentul în care vin anunțat undeva vedeți că găsim pe autostradă oameni care muncesc, se implică, lucru pe care nu l-am văzut săptămâna trecută, când am venit, de exemplu, și nu știa nimeni că vin să văd ce se întâmplă și dacă într-adevăr constructorul s-a mobilizat corespunzător”, a mai spus Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a mai declarat că finalizarea podului de la Agigea putea fi realizată încă de anul trecut.
“Finalizarea acestui pod putea fi făcută de anul trecut. Multe alte lucruri puteau fi făcute de anul trecut. Nu știu dacă urmăriți foarte atent ce s-a întâmplat în ultimele 5 luni la minister, dar dacă ne uităm la cifrele investițiilor care au fost lansate pentru proiectarea și execuția obiectivelor de investiții în infrastructură, vorbesc strict rutieră, anul trecut s-au lansat proiecte tot anul de 800 de milioane de lei, pe când noi în primele patru luni de mandat am lansat de 3,6 miliarde de lei, urmând ca până la sfârșitul lui să mai lansăm proiecte de 10 miliarde de lei”, a precizat ministrul.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat joi că va deschide circulația pe podul de la Agigea în 26 mai, de la ora 0.00, pe toate cele patru benzi, după finalizarea lucrărilor de reparații.
”În urma reparațiilor efectuate în ultima perioadă, anunțăm ca începând din data de 26.05.2017, ora 00:00, circulația pe podul de la Agigea se va desfășura pe toate cele 4 benzi, fără restricții”, se arată în comunicat.
Podul a fost închis complet circulației în perioada 8-25 mai.
Podul de la Agigea este situat pe Drumul Național 39 (DN39), kilometrul 9, fiind principalul drum care face legătura între Constanța și Vama Veche, trecând prin Mangalia. Lucrările la podul vechi de la Agigea au fost începute în 2010 și urmau să fie finalizate în februarie 2013, dar au fost mult întârziate.
CNAIR a închis circulația în luna mai pe pod la propunerea constructorului, măsura fiind sprijinită de Poliția Rutieră.
După redeschiderea podului, toate cele patru benzi vor putea fi utilizate fără restricții de circulație pe întreaga durată a sezonului estival, potrivit companiei. În cazul în care vremea va fi favorabilă, fără vânt puternic, aceasta va permite finalizarea lucrărilor într-un termen mai scurt, susțin reprezentanții CNAIR.
Podul de la Agigea a fost dat în folosință în 1983 și de atunci a fost de mai multe ori în diverse lucrări de remediere a defectelor. Potrivit specialiștilor, podul a fost proiectat și construit greșit.
Între timp, în apropierea vechiului pod a fost construit unul nou, mai modern, pe care circulația a fost deschisă la finalul anului 2015.