Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat marți dimineață, pe contul său de pe rețeaua profesională Linkedin, că a semnat ordinul pentru emiterea autorizației de construire pe lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, o etapă cheie pentru reluarea lucrărilor.
Autostrada A10 Sebeș-Turda, cu o lungime totală de circa 70 de kilometri, traversează județele Alba și Cluj. Autostrada este importantă pentru că ar face legătura între alte două autostrăzi - A1 și A3, scrie News.ro.
" În urma acestei autorizații, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va emite Ordinul de Începere a lucrărilor. Evoluția acestui proiect este încă un rezultat al Ordonanței nr. 7/2016, propusă de Ministerul Transporturilor și aprobată de Guvern în luna martie a acestui an. Ordonanța prevede o serie de măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport", a scris Costescu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda are o lungime de 17 km, iar până în prezent a fost finalizată proiectarea pentru două secțiuni și pentru nodul rutier de la Sebeș. Lotul traversează localitățile Sebeș, Alba Iulia și Ciugud.
Proiectul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda include patru poduri cu lungimi de peste 100 de metri, dintre care cel mai mare, peste râul Mureș, va măsura 622 metri.
Autostrada A10 este împărțită în patru loturi, din care loturile 3 și 4, aflate între Aiud și Turda, ar putea fi terminate până la sfârșitul acestui an, potrivit unei declarații recente a ministrului Transporturilor.
Inițial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru construcție.
Lucrările la această autostradă sunt finanțate din fonduri europene și au fost fazate, pentru a putea fi alocați bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât și din perioada 2014-2020.
Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei.
Contribuția Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adica 85% din valoarea totala eligibila, iar diferența de 303,9 milioane lei este asigurata de la bugetul de stat.