Ministrul Mediului, Mircea Fechet, consideră că, și în condițiile unei bonificații mai mici, apetitul pentru mașini electrice va rămâne la fel de mare ca în trecut. ”Eu cred că 5.000 de euro pentru un autoturism care de multe ori nu depășește 25.000 de euro cred că e o sumă binevenită și cred că e o sumă care ar putea să determine o persoană să achiziționeze un autoturism electric în detrimentul unui autoturism cu combustie internă”, afirmă el.
Mircea Fechet a fost întrebat, marți, într-o conferință de presă susținută la Craiova, despre faptul că s-au înjumățit subvențiile la Rabla Plus, iar unii dealeri susțin că le-au cerut clienții să treacă pe Rabla Clasic, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În primul rând, cred că trebuie să menționez bugetul. Avem un buget record de 1 miliard de lei și în măsura în care bonificația, valoarea acestei bonificații a scăzut, iar acest lucru s-a întâmplat ca urmare a unei ordonanțe de urgență din luna decembrie anului trecut, asta pentru noi, ca Minister al Mediului, nu poate decât să însemne mai multe autoturisme finanțate și speranța mea este că și cu o bonificație mai mică apetitul pentru mașini electrice va rămâne la fel de mare ca în trecut. Cred că trebuie să așteptăm să vedem cum evoluează programul, să vedem dacă și cu o bonificație mai mică nu cumva apetitul rămâne la fel de mare și eu am această convingere că românii vor beneficia din plin de suma de aproximativ 5.000 de euro pe care eu personal nu o apreciez ca fiind nejustificat de mică. Eu cred că 5.000 de euro pentru un autoturism care de multe ori nu depășește 25.000 de euro cred că e o sumă binevenită și cred că e o sumă care ar putea să determine o persoană să achiziționeze un autoturism electric în detrimentul unui autoturism cu combustie internă”, a afirmat Mircea Fechet.
Ministrul Mediului a fost întrebat despre faptul că unii dealeri afirmă că bugetul pentru Rabla Clasic este prea mic.
“Le răspund că ne ținem de promisiuni, iar promisiunea pe care am făcut-o și în trecut și pe care o fac și pentru viitor este aceeași, respectiv că vom lua banii de la Rabla Clasic, adică de la motoarele diesel, pe benzină sau pe alte tipuri de combustie convențională și vom muta acești bani către Rabla Plus. Este ceea ce s-a întâmplat și anul acesta, este ceea ce o să se întâmple și în viitor. Trebuie să înțelegem că peste câțiva ani această diminuare într-o parte și majorare în cealaltă va însemna că vom finanța la un moment dat doar autoturisme prietenoase cu mediul”, a explicat ministrul Mediului.
Ministerul Mediului a lansat, marți, Programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Persoanele fizice se pot adresa producătorilor validați, iar persoanele juridice pot încărca în aplicația informatică documentele necesare participării în cadrul celor două programe.
Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2024 este de 300 de milioane de lei, iar pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 1 miliard de lei.