Ministerul Transporturilor va demara anul viitor fazele premergătoare construcției autostrăzilor spre Moldova

Ministerul Transporturilor va demara anul viitor fazele premergătoare construcției autostrăzilor spre Moldova
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 dec 2017

Ministerul Transporturilor a anunțat joi că va demara anul viitor fazele premergătoare demarării construcției autostrăzilor Iași – Tg. Mureș, Iași – Ungheni și Bacău – Brașov, a drumului de mare viteză Pașcani – Siret și a legăturii Pașcani-Bacău, pe coridorul 9 Pan-European.

În plus, tot în 2018, urmează să înceapă construcția centurii Bacăului, după parcurgerea celor șase luni destinate proiectării, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”Autostrada Iași – Tg. Mureș (A8- Montana, Târgu Mureș- Ditrău- Tg Neamț –Iași Ungheni), reprezintă în continuare o prioritate pentru Guvernul României. Pentru acest proiect, a cărui valoare estimată este de circa 9 miliarde euro, Ministerul Transporturilor a purtat deja discuții cu importante instituții financiar bancare pentru identificarea soluțiilor de finanțare”, se arată în comunicat.

Astfel, în baza contractului de consultanță cu experții Băncii Europene de Investiții (BEI), Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut o întâlnire tehnică de lucru pentru acest obiectiv, existând astfel posibilitatea ca în anul 2018 să fie parcurse etape importante în implementarea acestui proiect, potrivit ministerului.

”Pentru realizarea unei legături rutiere rapide între Moldova și Transilvania, CNAIR desfășoară în paralel demersuri care vizează procesul de implementare a Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. În baza contractului pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, compania va începe anul viitor construcția primilor 17 km ai Autostrăzii Moldova”, se arată în comunicat.

Totodatată, tot anul viitor va începe prima fază pentru construirea a 78 km de autostradă, între Tg. Neamț și Iași, în baza unei proceduri de licitație pentru servicii de proiectare și execuție. Aceste proiecte vor însuma 95 de km de infrastructură modernă, pentru regiunea Moldova, potrivit ministerului. Pe coridorul 9 Pan European, CNAIR pregătește implementarea Tronsonului București – Pașcani, cu o lungime de 82 de km, din care se va desprinde legătura Pașcani – Bacău.

PwC lansează aplicația ANAFcheck care permite verificarea automată a furnizorilor care aplică plata TVA defalcată CITEȘTE ȘI PwC lansează aplicația ANAFcheck care permite verificarea automată a furnizorilor care aplică plata TVA defalcată

De asemenea, în anul 2018 va începe procedura de achiziție publică pentru servicii de proiectare destinate Autostrăzii Bacău – Brașov (190 km). Potrivit graficului demarării acestor proceduri, în luna februarie 2018 este estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic destinat drumului de mare viteză Ploiești – Buzău, cu o lungime de 65 de km. Se estimează că în luna aprilie 2018 va fi semnat contractul, după parcurgerea etapei de depunere și soluționare a contestațiilor, potrivit ministerului.

”Pentru elaborarea studiu de fezabilitate și a proiectului tehnic destinat drumului de mare viteză Buzău – Focșani, este de asemenea estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii în luna februarie. Și în acest caz se ia în calcul semnarea în luna aprilie 2018 a contractului pentru cei 72 de km ai proiectului”, se arată în comunicat.

Aceleași repere calendaristice sunt estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, dar și pentru semnarea contractelor destinate drumurilor de mare viteză Focșani – Bacău, cu o lungime de 110 km și Bacău – Pașcani, în lungime de 82 de km.

”În plus, pe traseul autostrăzii Iași - Ungheni, cu o lungime de aproximativ 25 de Km, este necesară refacerea traseului, ca urmare a repoziționării podului de la Ungheni. Aceasta atrage după sine necesitatea refacerii traseului și implicit a documentației tehnice pentru implementarea lucrărilor de execuție”, se arată în comunicat.

Procedurile de achiziție publică vor viza inclusiv drumul de mare viteză Pașcani – Siret, cu o lungime de aproximativ 120 de Km, proiect care va finaliza practic coridorul 9 Pan European. Totodată, CNAIR va mai pregăti implementarea unor lucrări de execuție pentru conexiunea cu Transilvania, pentru care, din păcate, nu au fost parcurse etapele ori au fost insuficient parcurse, în planificarea precedentă, potrivit ministerului.

”Pentru realizarea unei conexiuni corespunzătoare cu zonele istorice ale Romaniei, anul viitor va fi pregătită, în vederea implementării spre execuție, inclusiv documentația destinată autostrăzii Brașov – Bacău, cu o lungime de aproximativ 190 de km”, se arată în comunicat.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul transporturilor