Metrorex mai are de modernizat 10 stații pentru ca accesul să se facă pe baza cardului bancar, iar în acest sens au fost aprobați indicatorii tehnico-economici, astfel încât să existe o modalitate de plată unitară în tot metroul, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, la un eveniment de specialitate.
"Transportul cu metroul - și metroul în general - joacă un rol esențial în mobilitatea urbană, întrucât se integrează și cu mijloacele de transport de suprafață, dar și cu cele feroviare, în prezent cu zona metropolitană București-Ilfov. În 2022, am reușit o integrare tarifară cu transportul de suprafață, cu STB-ul, dar și cu feroviarul. De asemenea, încercând să mergem spre digitalizare, după cum cunoașteți, accesul în metrou se realizează acum pe bază de carduri bancare sau smartwatch sau telefon cu instrumente inteligente. Este adevărat că mai avem de modernizat 10 stații și în acest sens au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea lor, astfel încât vom avea o rețea unitară, o modalitate de plată unitară în tot metroul. Această modalitate nu face altceva decât să contribuie la îmbunătățirea calității serviciilor, prin reducerea timpilor de așteptare la intrare", a precizat Miclăuș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, în cursul acestui an, compania de transport subteran pentru călători a lansat și un portal online de reîncărcare a abonamentelor: abonament lunar, abonament de 6 săptămâni, abonament anual.
"Și nu ne vom opri aici. Vom continua să îmbunătățim acest portal pentru a facilita accesul de încărcare și al studenților, în sensul de a putea verifica într-un timp util calitatea studentului, prin baza de date a Ministerului Educației. Acesta este un proiect pentru viitor", a subliniat șeful Metrorex, la cea de-a XIX-a ediție a Zilelor Feroviare - Summitul de Investiții Club Feroviar.
Mariana Miclăuș a susținut că o preocupare este și extinderea rețelei de metrou, astfel că au început lucrările la Magistrala 6, care leagă Gara de Nord cu Aeroportul Internațional Henri Coandă.
"După cum știți, metroul utilizează cele mai înalte standarde, prin utilizarea unor echipamente, dar și a trenurilor noi. De asemenea, prioritară este și extinderea rețelei și în acest sens pot să vă spun că extinderea este un răspuns la nevoia populației de mobilitate. Am demarat lucrările la cel mai recent proiect al nostru - Magistrala 6 - care va conecta rețeaua existentă de Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Deci, vom avea o linie directă între principala poartă feroviară - Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Lucrările sunt în execuție", a arătat ea.
CITEȘTE ȘI Porsche se alătură unui val de greve în industriile cheie din GermaniaPentru a vedea progresul lucrărilor, Metrorex a lansat un site unde se pot vedea exact stadiul lucrărilor, dar și restricțiile de circulație impuse de acestea.
"Și tot pentru a veni cumva în întâmpinarea nevoilor cetățenilor, de cunoaștere a ceea ce se lucrează și ceea ce implementăm zi de zi, a fost lansat un site - www.magistrala6.ro - în care cetățenii pot să vizualizeze pe cele două loturi stadiul lucrărilor de execuție, restricțiile de trafic care se impun în anumite locații și considerăm că dânșii pot să-și exprime prin acest site și anumite nevoi sau să contribuie cumva la îmbunătățirea informațiilor pe care le avem", a adăugat Miclăuș.
În altă ordine de idei, directorul general al companiei a amintit că anul acesta Metrorex marchează 45 de ani de activitate.
"Știți că metroul este un este ceva complex, care are multe specializări și atunci trebuie să menționez că resursa umană calificată și specializată la metrou este esențială pentru a asigura un o activitate de exploatare a acestuia la cele mai înalte standarde. Anul acesta, în noiembrie, pe 19 noiembrie, vom împlini 45 de ani de activitate, așa cum am spus și la început și sunt mândră și pot să le spun și de acum lucrătorilor de la Metrou sau colegilor mei 'La mulți ani', să mulțumesc în același timp tuturor celor care ne sprijină, tuturor colaboratorilor, instituțiilor care sunt alături de noi, pentru că numai printr-o colaborare strânsă se pot realiza proiecte de asemenea, anvergură. Proiectele de metrou sunt proiecte de mare anvergură, care impun mulți factori care contribuie la realizarea acestora", a mai spus Mariana Miclăuș.