Compania petrolieră Ineos a făcut o ofertă celor de la Daimler pentru achiziția uzinei Smart din Franța, iar vânzarea ar putea fi finalizată în curând. Compania britanică ar urma să construiască în fabrica din Hambach primul său automobil, Grenadier.
Achiziția fabricii Smart din Franța, care aparține Daimler, de către compania Ineos, specializată în producție petrolieră, „este iminentă”, potrivit publicației germane Automobilwoche. Negocierile începuseră în perioada lunilor de carantină, în primăvara acestui an, și au avansat între timp.
Compania petrolieră Ineos a anunțat încă de anul trecut că dorește să dezvolte un model offroad, fiind în căutarea unei soluții pentru producția de serie. Prima alegere a fost construirea unei uzine în Țara Galilor, însă apariția pe piață a uzinei Mercedes din Franța a schimbat planurile britanicilor de la Ineos.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La doar câteva zile după ce Daimler a anunțat oficial că intenționează să vândă uzina din Hambach, Franța, cei de la Ineos, compania deținută de miliardarul britanic Jim Ratcliffe, au anunțat că negociază o posibilă achiziție. Ineos este o companie tânără, dar care are afaceri de circa 60 de miliarde dolari. Anul trecut și-a înființat propria divizie de autovehicule și a anunțat că dorește să producă un vehicul 4x4, care să concureze cu mașinile Land Rover.
Primul model, botezat Grenadier, este încă în proiectare, în urmă cu circa 6 luni fiind publicate primele imagini ale mașinii care seamănă izbitor cu primul Defender produs de Land Rover.
Jim Rat Cliff, CEO Ineos, a spus că decizia de a produce un automobil vine din dorința de a acoperi o gaură în oferta de vehicule, pe care producătorii actuali nu o mai consideră interesantă. Lucrurile sunt un pic mai nuanțate pe acest segment, pe care constructorii l-au părăsit din lipsă de clienți și de profit, însă Ineos ar putea da un nou avânt acestei nișe de vehicule.
Chiar înainte de a vinde uzina, Mercedes-Benz investise în ea pentru a o adapta pentru producția de SUV-uri. Între timp însă planurile Daimler s-au schimbat, astfel că SUV-ul electric EQB ,ce ar fi trebuit să fie produs în Franța, s-a mutat în Germania. Pentru Ineos acest lucru este exact ceea ce avea nevoie, uzina fiind perfectă pentru producția modelului Grenadier.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ România are cea mai mare pondere a angajaților din producția de automobile, în economie, dar și cel mai mic număr de mașini noi cumpărate, din UEGrenadier va avea premiera mondială în 2021 și lansarea pe piață în 2022. Offroaderul ar urma să folosească motoare BMW, de mare capacitate, atât pe benzină, cât și diesel.
Ineos a intenționat, într-o primă fază, să cumpere liniile de producție de la Land Rover, care a renunțat la modelul său offroad, Defender, însă refuzul companiei britanice deținute de Tata Motors i-a determinat să-și construiască propriul model.
Ineos și-a propus să producă circa 25.000 de unități Grenadier anual, mare parte din producție urmând să fie folosită pentru unitățile proprii ale diviziei de producție petrolieră.
Potrivit Automobilwoche, negocierile sunt avansate, după cum au spus reprezentanții Diamler, însă mai sunt multe detalii de discutat. „Suntem încrezători că vom avea o înțelegere și noua casă a lui Grenadier va fi Franța”, au declarat și reprezentanții Ineos.
Niciuna din părți nu a dezvăluit prețul la care ar putea fi vândută uzina. În Hambach lucrează circa 1000 de persoane, la care se adaugă alte circa 600 de angajați ai furnizorilor.