Mercedes-Benz va grupa sub-brandurile sale de lux Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG și vehiculele de teren G Class într-o singură subsidiară, ca parte a actualei restructurări de la firma mamă, Daimler AG, a anunțat un purtător de cuvânt al grupului german, transmite DPA.
Scopul este de a asigura reduceri de costuri pe plan interne și accelerarea implementării măsurilor de restructurare, în vederea îmbunătățirii profitabilității, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Independența brandurilor individuale va fi menținută și îmbunătățită sub conducerea lui șefului AMG, Philipp Schiemer, care va prelua și responsabilitățile suplimentare.
În februarie, Daimler a anunțat că urmează să își schimbe denumirea în Mercedes-Benz și să listeze separat divizia de camioane până la finele anului. Această separare este cea mai importantă restructurare decisă de Ola Kallenius de la numirea sa în funcția de director general al grupului german Daimler AG în urmă cu aproape doi ani. În plus, separarea de divizia de camioane îi va mulțimi și pe investitori, care cer de mult timp conducerii Daimler să analizeze o listare a diviziei de camioane, care este unul dintre cei mai mari producători mondiali de vehicule comerciale.
Listarea diviziei de camioane - Daimler Truck - la Bursa de la Frankfurt ar urma să aibă loc până la finalul acestui an. La momentul oportun, Daimler își va schimba denumirea în Mercedes-Benz, a informat grupul german.
Daimler a revizuit recent în creștere estimările privind profitul din 2021, dar a avertizat că deficitul global de semiconductori ar putea afecta în continuare vânzările în trimestrul doi.
Estimările se bazează pe o redresare a accesului la cipuri pentru industria auto în semestrul doi din 2021, deși în prezent există o vizibilitate limitată, se arată într-un comunicat al grupului german.
Cu toate aceste probleme, oficialii Daimler se așteaptă ca profitul operațional din 2021 să fie semnificativ mai ridicat decât în 2020, în urma redresării economiei mondiale după pandemia de coronavirus.
Marja de profit ajustat la divizia de mașini și furgonete Mercedes ar urma să se situeze între 10% și 12%, după ce anterior previzionase o marjă între 8% și 10%. De asemenea, câștigurile din China ar urma să urce cu peste 7,5% în 2021, după ce anterior se prognoza un avans între 2% - 7,5%.
Daimler deține divizia de lux Mercedes-Benz și brandul Smart.
În România, Daimler are două unități de producție, la Cugir și Sebeș.