Producătorul german de componente auto Dräxlmaier, cu 15.000 de angajați în România, a anunțat un plan de investiții de 200 milioane euro pe următorii șase ani. Un punct foarte important constă într-un sistem de asamblare a bateriilor pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium începând cu 2022.
Draxlmaier Group și-a prezentat planul de investiții în cadrul unui eveniment la care au participat autoritățile locale și județene. Valoarea investiției în clădiri și echipamente de producție se ridică la peste 200 de milioane de euro și va fi implementată în următorii șase ani, conform ziuadevest.ro.
Proiectul va fi realizat în mai multe etape și presupune construirea a peste 40.000 de mp de zone de producție, depozite și clădiri de birouri. Draxlmaier Timișoara va produce aici componente electronice și de înaltă tensiune. Datorită noilor produse E-mobility, numărul tehnologiilor de producție va crește masiv. Un punct culminant este viitorul sistem de asamblare a bateriilor pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium începând cu 2022.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizareCompania operează la Timșoara de mai mulți ani prin intermediul unei fabrici în domeniul pieselor auto și al firmei Lisa Dräxlmaier.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nou jucător: Conglomeratul Modus Group, controlat de vizionarul afacerilor lituaniene, furnizor de servicii de închiriere de mașini, trotinete electrice și biciclete, intră în RomâniaFondat în 1958, Dräxlmaier Group deține aproximativ 60 unități de producție în peste 20 de țări. Grupul dezvoltă și produce sisteme electrice și electronice, interioare de lux și sisteme de bord pentru automobile, lista de clienți incluzând nume precum Mercedes-Benz, Porsche și BMW.
Pe piața din România, Dräxlmaier este prezent din 1993, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din țară. Grupul deține unități de producție în cinci orașe din România - Satu Mare, Pitești, Timișoara, Hunedoara și Brașov.
CITEȘTE ȘI FOTO-SPION Noua Dacia Logan, surprinsă pe șosele în teste, înainte de lansarea de la Paris. Este pentru prima dată când Logan 3 apare în publicÎn primăvara anului 2017, grupul german a anunțat că va închide prima fabrică înființată de companie, Lisa DLR din Pitești, decizie care a afectat circa 800 de angajați. Grupul a transmis însă că va investi în fabricile din Hunedoara și Brașov, iar la Pitești va păstra Centrul de Dezvoltare Inginerie și IT.
În vara anului 2016, Dräxlmaier a atras o finanțare de 40 milioane euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) printr-o emisiune de obligațiuni hibride și a anunțat că fondurile vor fi folosite pentru creșterea capacității de producție la fabricile din România, Serbia, Macedonia și Tunisia, precum și pentru finanțarea construcției unei noi unități de producție în Republica Moldova.
Producătorul german mai are două fabrici în Republica Moldova, construite în 2009, respectiv 2011, având un număr total de aproximativ 3.000 de angajați. Până acum, compania a investit 75 de milioane de dolari în Republica Moldova.