Anul 2022 a adus o scădere semnificativă a rechemărilor mașinilor în service, în Europa, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Rechemările publicate se referă exclusiv la defecțiuni care pot pune în pericol siguranța, sănătatea oamenilor sau mediul.
Un număr de 209 automobile au fost rechemate în Europa în 2022, acestea fiind produse de 37 de mărci auto.
Față de anii anteriori, s-a constatat o scădere a numărului de rechemări, motivele fiind deocamdată necunoscute. Au fost unele mărci care nu au avut deloc rechemări sau au făcut obiectul unei singure rechemări pentru defecțiuni minore, cum este cazul Dacia, care nu a avut decât o singură problemă cu Spring și niciuna cu restul modelelor sale, publicate de sistemul european Rapex, care centralizează alertele transmise de statele membre.
CITEȘTE ȘI VIDEO Au fost lansate lucrările la ultimele grinzi pe unul dintre cele mai mari noduri rutiere construite până acum în RomâniaLa polul opus, marca cu cele mai multe rechemări a fost Mercedes-Benz, care a totalizat 39 de campanii obligatorii ale modelelor sale. Cel mai vizat model al Mercedes a fost C-Class, fabricat până în 2021, cu șase rechemări pentru diferite defecțiuni, de la cutia de viteze, la parbriz, de la riscul de incendiu cauzat de circuitul electric, până la pompa lichidului de răcire.
Pe locul al doilea s-a situat Peugeot, cu 15 rechemări, cele mai multe fiind cele ale modelului 208, cel mai vândut model al mărcii, inclusiv versiunea electrică a acestuia. Defecțiunile care au dus mașinile în service au acoperit o gamă largă de riscuri, de la incendiu, la pierderi de combustibili sau de piese.
Volkswagen și Toyota s-au clasat pe locurile trei și patru, cu câte 14 defecțiuni, iar Opel a fost a cincea cea mai rechemată marcă, cu 12 campanii monitorizate de instituțiile europene. Citroen, pe locul șase, și Ford, pe locul șapte, au avut câte 11 și, respectiv, 10 defecțiuni, iar pe locurile 8 – 10 s-au clasat, BMW (8 rechemări), DS (8 rechemări) și KIA (7 rechemări).
Cele mai dese cauze ale rechemărilor au fost riscul de incendiu (144 de modele), acestea fiind vizate atât de cauze electrice, cât și de cele cauzate de instalația de combustibil. Alte riscuri implicate au fost riscul de accident (83 de modele), rănirea pasgerilor (74), defecțiuni ale motorului (58), electronice (40), suspensii (37), frâne (36), airbaguri (28), centuri de siguranță (21), direcție (14).
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, cel mai vândut automobil în Spania, în decembrie. În Italia, Dacia a reușit o creștere importantă pe o piață în declinDacia s-a clasat pe locul 33, la mare distanță de primele mărci din clasament, alături de mărci de lux, precum Bentley, Lamborghini sau Bugatti, toate încheind anul cu o singură rechemare. În cazul modelului Dacia Spring, cauza a fost retractorul centurii de siguranță spate, care a trebuit să fie înlocuit.
Un număr de opt mărci nu au avut nicio rechemare în 2022, între acestea regăsindu-se Alfa Romeo, Alpina, Smart și Infiniti.