Mercedes-Benz a anunțat oprirea vânzărilor mărcii Smart în America de Nord, respectiv SUA și Canada, din cauza pieței „în declin”.
Marca Smart iese de pe piața din SUA și Canada, din cauza vânzărilor tot mai proaste, în ciuda faptului că, între timp, Smart a primit versiuni complet electrice. Anterior, informații privind închiderea completă a activității mărcii au fost urmate de un eveniment neașteptat de semnare a unui parteneriat între Daimler și Geely, pentru producția și vânzarea de mașini Smart în China.
Daimler a argumentat decizia de retragere a mărcii Smart de pe piețele din America de Nord prin „declinul pieței de micro-cars”, la care se adaugă costurile mari de omologare.
Vânzările de Smart din Statele Unite au căzut anul trecut vertiginos la numai puțin peste 1.000 de exemplare, făcând din acest automobil o afacere neprofitabilă.
CITEȘTE ȘI Daimler și Geely vor construi mașini Smart în China, pentru piața globală, salvând astfel marcaEste foarte posibil ca anunțul pentru SUA și Canada să fie urmat de unul similar și pentru Europa, dat fiind faptul că producția de Smart va fi preluată de viitorul joint-venture constituit de Daimler și Zhejiang Gelly Holding în China. Cele două vor deține câte 50% din companie, iar producția viitoarei generații de Smart electric va începe în 2022, într-o uzină operată de Geely.
Mercedes a anunțat că va asigura continuitate pentru service și piese auto pentru clienții din SUA și Canada, în rețeaua mărcii, dar și în cea a Mercedes-Benz.