Daimler este prima companie care anunță rezultatele finale ale vânzărilor în 2017, marcând totodată și păstrarea poziției de lider în segmentele premium, la nivel global, în fața rivalilor de la BMW și Audi.
Potrivit datelor oficiale, Mercedes-Benz a vândut 2,28 milioane de autovehicule, în timp ce vânzările totale ale diviziei automobile s-au ridicat la 2,42 milioane de vehicule (inclusiv smart). Creșterile înregistrate de Daimler au înregistrat al șaptelea an consecutiv de vânzări record.
Nu mai puțin de trei regiuni ale globului au înregistrat cele mai mari vânzări din istoria mărcii Mercedes-Benz: Europa, Asia și America de Nord. De asemenea, în piețele majore, Germania și SUA, marca a rămas lider de piață pe segmentele premium.
În China, creșterea Mercedes a fost de 25%, fiind piața cu cel mai mare avans și în același timp cea mai mare piață ca volum.
CITEȘTE ȘI Takata, în faliment după cea mai mare campanie de rechemări din istoria industriei auto, recheamă alte 3,3 milioane de airbaguriDivizia de performanță AMG a înregistrat pentru prima dată vânzări de peste 100.000 de unități, în creștere cu 33% față de 2016, la 130.000 de autoturisme.
Pe regiuni, vânzările Mercedes-Benz s-au ridicat la 955.301 în Europa, din care 303.528 în Germania, 875.250 unități în ASIA, din care 587.868 în China, și 400.320 în America de Nord (NAFTA), din care 337.246 vehicule în SUA. Aceasta din urmă este singura piață pe care Mercedes a înregistrat o scădere ușoară a vânzărilor. De asemenea, marca smart a scăzut cu 6,5 procente față de anul trecut.
Șeful Daimler, Dr. Dieter Zetsche, președintele companiei, a declarat: „Suntem mândri de această realizare, vom construi pe ea. Succesul în afacerea noastră principală ne oferă baza pentru a da formă mobilității viitorului”. Potrivit vixiunii Daimler, strategia CASE (Connected, Autonomous, Shared & Services and Electric) vizează construirea de autovehicule complet conectate, autonome, fără volan și pedale.
Potrivit anunțului oficial, Daimler va lansa cel puțin 12 modele noi în 2018.