Vânzările Mercedes-Benz Cars, divizia de autoturisme a constructorului german de automobile, au crescut cu numai 5 procente în semestrul 1 al acestui an, după un trimestru al doilea care a adus doar 6 procente avans. Au crescut în schimb foarte mult vânzările de automobile complet electrice.
Mercedes a vândut în trimestrul al doilea al acestui an 515.700 de autoturisme, cu 6 procente peste volumul din urmă cu un an, astfel că ajunge la finalul întregului semestru la un nivel de 974.100 de autoturisme, ceea ce reprezintă doar 5% peste nivelul de anul trecut, o creștere mai mică decât media pieței auto globale și, mai ales, mai mică decât așteptările analiștilor. Cauza principală a acestei evoluții este scăderea de 5 procente înregistrată de segmentul Core, format din cele mai vândute modele ale mărcii, din clasa medie. Au reușit să balanseze în schimb vânzările mult mai mari ale segmentelor Top-End și Entry, cu 15% și, respectiv, 19%. Mai exact, segmentul Core a scăzut la 525.200 de unități, cu aproape 30.000 mai puține decât anul trecut, în timp ce segmentul Top-End a crescut la 176.600, un plus de 23.000 de unități, iar Entry a crescut cel mai mult, la 317.500, cu 50.000 de unități în plus față de anul trecut. Este un rezultat care pune sub semnul întrebării decizia managementului de a diminua și e elimina modelele din segmentul Entry.
Din punct de vedere al sistemului de propulsie, mașinile complet electrice ale Mercedes-Benz au înregistrat cel mai mare avans, 93%, ceea ce înseamnă că vânzările de anul trecut s-au dublat, practic, ajungând la 112.900 unități, în prima jumătate a acestui an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai vândute modele Mercedes au fost în primele șase luni ale anului E Class, care a atins 146.300 de unități vândute, precum și SUV-urile GLB și GLA, cu 74.700 unități și, respectiv, cu 65.100 unități vândute la nivel global.
Pe regiuni, brandul german a înregistrat creșteri pe linie, cu un vârf în piața de origine, Germania, unde cele 119.000 de autoturisme au reprezentat un avans de 22% față de anul trecut, în timp ce toate vânzările din Europa au crescut cu numai 7 procente, la 321.000 de unități.
Cea mai mare piață a Mercedes-Benz rămâne China, unde marca a vândut 374.600 de autoturisme, cu 7% mai multe față de anul trecut, ducând astfel piața din Asia la aproape jumătate de milion de autoturisme vândute: 486.900 unități, cu 7 procente peste volumul din 2022.
Nu în ultimul rând, piața din SUA rămâne una dintre cele mai importante piețe ale mărcii, cu 152.000 de autoturisme, peste nivelul din Germania, chiar dacă creșterea din acest semestru a fost una discretă, de 3 procente.
Pe restul piețelor, cu circa 37.500 de unități, vânzările Mercedes au fost în declin cu 18%.