Mazda are o nouă creștere importantă în România, pe o piață instabilă

Auto/Transporturi   
Mazda are o nouă creștere importantă în România, pe o piață instabilă

Deși nu este printre mărcile de import din top 5, Mazda își continuă traiectoria ascendentă în vânzările de pe piața din România, cu un rezultat foarte bun înregistrat în primul trimestru din 2025, conform datelor analizate de Profit.ro.

Mazda a vândut în primul trimestru al acestui an un volum de 758 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere foarte mare, de 48%, față de intervalul similar din 2024. Principalul vector de creștere este SUV-ul subcompact CX-30, cel care se află de patru ani pe primul loc al vânzărilor mărcii în România.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Noi imagini - Românii și spaniolii au peste 200 muncitori la un nou drum expres în România CITEȘTE ȘI VIDEO Noi imagini - Românii și spaniolii au peste 200 muncitori la un nou drum expres în România
Evenimente

Practic, aproape jumătate din volumul livrat de marca japoneză către clienții români, adică 361 de unități, a fost reprezentat de CX-30, un model care are ca principali rivali Nissan Juke (mai mic cu circa 6 centimetri), cele două modele Toyota, Yaris Cross (mai mic cu 10 cm) și C-HR (mai mare cu circa 8 centimetri), pe un segment pe care lider în Europa este VW T-Roc și pe care mai activează cu succes modelele franceze Renault Captur sau Peugeot 2008.

Succesul din România al micului B-SUV de la Mazda nu este întâmplător, pentru că în Europa este al doilea cel mai vândut model al mărcii, după CX-5, cu aproximativ 40.000 de unități vândute în 2024, în creștere cu peste 10% față de 2023. În România, Mazda CX-30 a înmatriculat în 2024 627 de unități și a depășit astfel unul dintre competitori, Toyota Yaris Cross.

Următorul pe lista modelelor populare pe piața din România a fost în intervalul ianuarie – martie Mazda 3, care a avut aproape 300 de unități livrate, acoperind mare parte din cealaltă jumătate a vânzărilor mărcii pe piața locală, cu o triplare a vânzărilor față de anul anterior. Anul trecut, Mazda 3 a înmatriculat în România 660 de unități.

VW a blocat exporturile de vehicule din Europa și Mexic către SUA, pentru a limita efectele tarifelor majorate CITEȘTE ȘI VW a blocat exporturile de vehicule din Europa și Mexic către SUA, pentru a limita efectele tarifelor majorate

Diferența vânzărilor Mazda din primul trimestru al acestui an a fost susținută de CX-60, cu doar 49 de unități vândute și o creștere de 17%, de Mazda2 Hybrid, care a crescut la 28 de unități, și de CX-80, cel mai nou SUV cu 7 locuri din portofoliul mărcii, cu 22 de unități vândute.

„Am finalizat primul trimestru din 2025 cu un sentiment de confirmare. Creșterea cu 48% din acest prim trimestru reflectă fidelitatea pentru designul elegant, tehnologia avansată și măiestria japoneză care stau la baza fiecărui model Mazda. Mazda CX-30 rămâne pe primul loc în topul vânzărilor, iar Mazda3 confirmă o revenire puternică, semn al aprecierii pentru performanțele oferite.

Ne bucură și interesul pentru CX-80, noul model de referință care completează o gamă tot mai adaptată nevoilor actuale ale pieței și privim cu încredere și spre sosirea Mazda6e, cel mai nou model complet electric dezvoltat de marcă, în această vară”, a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda România.

viewscnt
Afla mai multe despre
mazda cx 30
preturi mazda cx-30
vanzari mazda romania