Nu doar Dacia Sandero face performanță în Europa, ci și Duster și, mai nou Bigster se află în topurile vânzărilor, așa cum se întâmplă și cu Puma, Spring sau Jogger.
Dacia Spring este pe locul 6 în segmentul A din Europa, cu un volum de 1.610 vehicule vândute în luna octombrie și aproape 28.000 de vehicule pe toate cele 10 luni care au trecut din acest an, fiind al doilea cel mai vândut automobil electric din acest segment, după Hyundai Inster, la mică distanță de modelul sud-coreean.
Segmentul nu mai este atât de popular ca în vremurile bune, date fiind prețurile din ce în ce mai mari, dar rămâne o alternativă accesibilă pentru cei care au nevoie de mașini pentru naveta zilnică. Lideri în acest segment sunt Fiat Panda și Toyota Aygo X, iar volumul total înmatriculat în acest segment se apropie de 400.000 de vehicule în acest an, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Dacia Sandero este lider în segmentul B, cu cele 207.043 de vehicule (20.500 în octombrie), fiind totodată și cel mai vândut automobil din Europa în acest an.
Principalele rivale din segment sunt Renault Clio și Peugeot 208, cele cu care se luptă și pe piața din Franța pentru supremație. Segmentul a adunat în intervalul ianuarie – octombrie peste 1,5 milioane de vehicule, fiind al doilea cel mai popular, după C-SUV.
În segmentul crossoverelor și SUV-urilor sub-compacte, lider este VW T-Roc, cu 170.000 de vehicule, dar Dacia Duster (locul 4) și Ford Puma (locul 5) se regăsesc printre cele mai vândute modele, cu 146.056 de unități și, respectiv, 128.400 unități pe cele 10 luni, în timp ce în octombrie ordinea a fost invers: Puma locul 4 – 12.330 unități, Duster locul 5 – 12.300 unități. Toate SUV-urile din acest segment au numărat 1,88 milioane de exemplare.
O clasă mai sus, în segmentul SUV-urilor compacte, Dacia a intrat în acest an cu brio cu noul Bigster, care a reușit să urce în luna octombrie pe locul 7, cu 9.250 unități vândute. Performanța este cu atât mai mare cu cât mașina a fost lansată doar la jumătatea anului. Bigster a depășit deja Toyota C-HR, Skoda Karoq și Ford Kuga și se pregătește pentru un an complet, în 2026. După 10 luni, modelul produs la Mioveni are aproape 50.000 de exemplare vândute. În acest segment, care depășește deja după 10 luni 2 milioane de unități, lideri sunt VW Tiguan, Kia Sportage și Hyundai Tucson.
De asemenea, în segmentul compact rezervat break-urilor, modelul Jogger rămâne unul dintre cele mai vândute din Europa, după VW Passat și Skoda Octavia Combi, având un volum de 57.000 de unități în acest an (5.000 de unități în octombrie. Jogger este unul dintre puținele modele dina cest segment cu trăsături crossover, el fiind încadrat de unii analiști în categoria SUV.
Nu în ultimul rând, sedanul Logan, care a vândut în acest an, în Europa, 14.000 de exemplare, a rămas cea mai vândută caroserie de acest fel, pe o piață în care aproape că nu mai există rivali.
Celălalt model produs la Craiova, Ford Courier, s-a vândut în acest an în 17.350 de unități, în versiunea de pasageri, care este urmărită de statisticile Data Force, fiind al doilea cel mai vândut van de pasageri din segmentul subcompact.
De anul viitor, Dacia va puncta și mai tare în Europa, cu două noi modele. Unul va marca intrarea mărcii în segmentul compact clasic, unde astăzi lider este VW Golf, iar celălalt va extinde prezența în segmentul A electric, cu un model bazat pe noul Renault Twingo.
Cele două ar putea aduce în plus, pentru Dacia, până la 100.000 de vehicule anual, în condițiile în care estimările pentru 2025 arată un volum potențial de aproximativ 700.000 de unități.
















