Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 3,9% în primele șapte luni din 2024 față de perioada similară din 2023, atingând 6.537.362 unități.
În luna iulie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu +0.2% față de iulie 2023, atingându-se un nivel de 852.051 unități, arată datele Asociației Constructorilor Auto din România (ACAROM).
Din totalul autoturisme înmatriculate în UE, 815.399 unități au fost full electrice (-0.4%), și 2.385.356 unități cu propulsie hibridă (+22.8%).
Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similara din 2023 în Spania (+5.8%), Italia (+5.2%), Germania (+4.3%) și Franța (+2.2%) .
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 96.562 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +12.6% comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2023. Dintre acestea, 6.383 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-20.9%) și 34.718 unități au propulsie hibridă (+43.8%).
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.042.583 unități, în creștere cu +2.9%, urmate de grupul STELANTIS cu 1.298.102 unități, în scădere cu –0.2% și de Grupul Renault cu 767.787 unități, în creștere cu +3.3% (din care DACIA: 353.161 unități, în creștere cu +4.6% fata de ianuarie-iulie 2023). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ianuarie-iulie 2024 un număr de 258.620 unități noi înmatriculate, în scădere cu -17.6% fata de ianuarie-iulie 2023.
În luna iulie, Dacia a depășit înmatriculările Renault, cu puțin peste o mie de autoturisme, ca urmare a faptului că marca franceză a înregistrat o scădere puternică, -11%, în timp ce Dacia a crescut cu 10,1%. În acest fel, iulie a adus o cotă de piață de 5,3% pentru Dacia, în timp ce cota Renault s-a redus la 5,1%.