Modelul Ford Bronco Sport, supranumit și Bronco Junior, primește mai multe echipamente care îi cresc capacitățile de rulare în off-road. „Satisface nevoile cumpărătorilor de SUV-uri care cer performanțe mai ridicate”. Modelul costă în SUA 29.800 de dolari, dar încă nu a fost adus în Europa de Ford.
Ford Bronco Sport este un automobil care nu are prea multe legături cu Bronco, excepțiile fiind parțial designul și numele. Dacă Bronco este un off-roader veritabil, construit pe un șasiu de tip scară, Bronco Sport este un SUV tipic, care are sub caroserie aceeași platformă cu Ford Kuga, inclusiv același sistem de tracțiune integrală.
Ceea ce-l face diferit de Kuga sunt nu doar designul, ci și tehnologiile care permit o rulare pe trasee mult mai dificile. Versiunea extremă, Badlands, beneficiază în plus de un sistem de transmisie mult mai sofisticat, bazat pe un diferențial spate cu dublu ambreiaj, care care acționează ca un blocant. Controlul tracțiunii este asigurat de sistemul G.O.A.T (Goes Over Any Terrain), suspensia este una independentă pe toate roțile, iar arhitectura interioară susține aptitudinile off-road.
Ford a considerat însă că modelul Bronco Sport merită și mai mult, astfel că i-a instalat noi echipamente și tehnologii. Pachetul Sasquatch, destinat rulărilor off-road, este disponibil pentru echipările Badlands și Outer Banks. „Au fost construite pentru a satisface nevoile cumpărătorilor de SUV-uri mici care cer performanțe ridicate pentru G.O.A.T”, spun cei de la Ford.
În plus, modelul primește noul display de 13,2 inci, care a fost introduse și pe Ford Kuga, împreună cu sistemul de operare SYNC 4, un instrumentar de bord inspirat de Bronco Raptor, precum și sistemul de asistență Co-Pilot 360 Assist+, cel care oferă o autonomie Level 2 cu posibilitatea rulării fără mâini în anumite condiții. Pe lângă acestea, noi bare de protecție, scuturi de oțel, noi butoane, mândere de sprijin specifice mașinilor off-road, noi jante, dar și o grilă nouă, rectangulară, de la Bronco.
Producătorul american sugerează capacitățile off-road ale lui Bronco Sport, descriind posibilele utilizări ale acestuia: „de la deșert la trasee stâncoase și la trasee prin pădure care duc către sălbăticia plină de aventură”.
„Clienții Bronco Sport iubesc viața în aer liber și merg în off-road de 3,5 ori mai des decât proprietarii de vehicule concurente, și înnoptează în camping de două ori mai des. Vor să știe că pot depăși obstacolele care le ies în cale, care i-au determinat pe designerii și inginerii noștri să împingă Bronco Sport la un nou nivel de capacitate și performanță, pentru a le permite clienților noștri să facă mai mult și să se distreze mai mult pe drumuri”, explică Matt Simpson, director general Ford Enthusiast Vehicles.
Pachetul Sasquatch de off-road extinde soluțiile AWD cu diferențial spate cu dublu ambreiaj și pe versiunea Outer Banks, echipează mașina cu anvelope de 235/65/R17 Goodyear, suplimentează sistemul GOAT cu un nou mod de rulare Rally, care asigură un comportament mai bun la viteze mari pe nisip. Sistemul Trail Control introduce acum Trail One-Pedal Drive, care asigură un control mai bun în momentele de cățărare (similar cu cel de pe mașinile electrice). De asemenea, pe Badlands este introdusă o nouă suspensie cu amortizoare Bilstein, capabile să absoarbă mai bine „evenimentele” extreme la viteze mari, și arcuri mai dure.
Noile modele vor fi disponibile la dealerii din SUA începând din noiembrie, în timp ce pachetul Ssquatch va fi disponibil în primul trimestrul al anului viitor.
CITEȘTE ȘI FOTO MG lansează noul ZS HEV în România, simultan cu restul Europei. Prețul de start, mai mic decât Duster hibridFord Bronco Sport este un model care până acum nu a ajuns în Europa, din motive încă necunoscute, chiar dacă motorizările sale sunt mult mai economice decât cele ale lui Bronco, disponibil deja în Europa încă de anul trecut. Bronco Sport are pe piața americană două opțiuni de motorizare, de 1.5 litri Turbo (un motor înrudit cu cel de pe Puma ST) și 2.0 litri Turbo, spre deosebire de Bronco modelul mare, care este vândut pe piața din Europa în acest moment cu motorul de 2.7 litri V6. M
erită menționat și faptul că pe aceeași platformă C2 Ford produce și vinde în SUA și pickup-ul Maverick, care este echipat cu motorul hibrid de 2.5 litri regăsit pe Kuga în Europa, ceea ce înseamnă că o astfel de combinație, motor hibrid pe Bronco Sport, ar putea oferi Ford pe piața din Europa o nouă nișă destul de largă de clienți, mai ales în contextul actual în care cererea de motorizări hibride a crescut foarte mult.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul român începe negocierile pentru cumpărarea portului strategic din Republica MoldovaÎn SUA, Ford Bronco Sport are prețuri care încep de la 29.800 de dolari, pentru echiparea Big Bend, și ajung la 38.400 de dolari pentru echiparea off-road de top, Badlands.