Parcul auto al Germaniei a urcat la 63 de milioane de vehicule, inclusiv remorci, din care aproape 500.000 sunt vehicule marca Dacia. Este o creștere serioasă a numărului mașinilor românești pe piața din Germania, care în urmă cu 10 ani erau o raritate pe celebrele Autobahn.
Numărul autoturismelor de pe șoselele din Germania a urcat la 63,7 milioane, cel mai mare parc auto din Europa, comparabil cu tot estul Europei la un loc. Numai în ultimul an, creșterea a fost de 1 milion de vehicule, piața germană cunpscând un avans puternic. Marca Dacia are în acest moment o cotă de piață de peste un procent, având în circulație, la 1 ianuarie 2018, 485.511 autoturisme, cu 13,1% mai multe ca anul trecut, creșterea fiind de 56.417 vehicule. La acestea se adaugă cele peste 10.000 înmatriculate în primele două luni din acest an. Dacia are, de altfel, cea mai rapidă creștere a numărului de vehicule de pe piața germană, în ultimul an, fiind urmată de Jepp și MINI.
Cel mai prezent brand pe șosele este, fără îndoială, Volkswagen (21,5% din parcul auto), care cumulează mai multe autoturisme decât locurile doi și trei, Opel (9,4% cotă de piață) și Mercedes (9,3%) la un loc. Ford, Audi și BMW sunt următoarele mărci în ordinea numărului de autoturisme înmatriculate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dintre mărcile de import, Skoda este cea mai prezentă pe șosele, cu o cotă de 4,4%, dar cu o creștere de 7% față de anul trecut, amenințând tot mai mult mărcile din prorpiul group, VW. Următoarele mărci de import preferate de germani sunt Renault și Toyota. Dacia este pe locul 13 între mărcile de import, cu valori comparabile cu Suzuki și Volvo (pe care a depășit-o), și pe locul 19 în clasamentul general.
Potrivit datelor oficiale, autovehiculele alimentate cu benzină au crescut ca pondere, ajungând la 65,5% din parcul de autoturisme. Vehiculele diesel au rămas la 32,8% din piață, ceea ce reprezintă peste 15 milioane de autoturisme. O bună parte dintre acestea ar putea să nu mai poată circula în marile orașe, dacă vor fi introduse restricții de circulație.
Vehiculele electrice din Germania au urcat la un număr de 53.861 de exemplare, în timp ce hibridele sunt 236,710 unități, în circulație. Dintre acestea, 44.419 sunt plug-in hybrid.
CITEȘTE ȘI Dacia Duster, cel mai vândut SUV de clasă B din Europa, în 2018. Segmentul SUV-urilor acoperă deja o treime din piațăInteresant este și gradul de înnoire al parcului german de autovehicule: 9,3 milioane au motoare cu norme de emisii Euro 6, cu o creștere de 51% față de anul trecut.
Statisticile arată că vârsta medie a parcului auto german era, la 1 ianuarie 2018, de 9,4 ani. Aproape 700.000 de vehicule aflate încă în circulație au peste 30 de ani vechime.
Un alt amănunt interesant este legat de numărul de motociclete existente în circulație în Germania: 4,4 milioane de exemplare, din care 582.000 aparțin unor proprietari femei.