Dacia a lansat campania de promovare a vânzărilor din Franța, cu sistemul de subvenționare inițiat de guvern, în cadrul programului de relansare a industriei auto. Din păcate, marca românească nu poate primi subvenții pentru propulsii ecologice, electrice sau hibrid, dar primește 3.000 de euro la casarea unei mașini vechi.
Dacia ratează prime de relansare în valoare de până la 7.000 de euro, pe piața din Franța, pentru că nu are modele electrice sau hibrid, dar se încadrează la primele pentru casarea unui vehicul vechi, contra unuia nou, adică versiunea Programului Rabla din Franța. Cele două modele pe care le promovează marca Dacia pe piața din Franța sunt Sandero, care costă 5.290 euro, și Duster, la prețul de pornire de 9.490 euro, prețuri pe care Profit.ro le-a anticipat la momentul anunțului făcut de Macron.
Programul de redresare a industriei auto franceze, anunțat de Emanuel Macron, cuprinde măsuri de stimulare care vor fi aplicate în acest an, până pe 31 decembrie. Pachetul principal este constituit de subvențiile pentru achiziția de mașini electrice și cele de tip Rabla, cu predare de mașină veche. În total, subvențiile pot ajunge până la 12.000 de euro din prețul unei mașini, în combinația mașină electrică și predare de mașină veche.
Franța a anunțat că va cheltui 8 miliarde de euro pentru a subvenționa achiziția de noi mașini, astfel încât să relanseze industria auto.
Bonusurile la achiziția de mașini electrice și PHEV vor fi de la 2.000 de euro până la 7.000 de euro. Companiile vor primi, de asemenea, 5.000 de euro pentru achiziția de vehicule electrice. Singura condiție este ca vehiculele trebuie să aibă un preț de listă de cel mult 50.000 de euro.
Pe lângă aceste subvenții, intervine și componenta Rabla, pentru cei care vor dori să caseze o mașină veche la achiziția uneia noi, inclusiv cu motor pe benzină sau diesel (sau a unei mașini rulate de nouă generație). Astfel, din preț se va deduce cel puțin suma de 3.000 de euro, iar pentru achiziția unui vehicul electric suma va crește la 5.000 de euro.
Programul Rabla din Franța are și condiții de venituri ale familiei, astfel că numai 75% din populație poate accesa subvențiile. Subvențiile pentru predarea mașinii vechi vor fi disponibile pentru 200.000 de vehicule.
Cel mai ieftin Sandero care va putea fi cumpărat în Franța cu voucher Rabla va fi versiunea Access, cu motor pe benzină de 1.6 litri, SCe 75. La rândul său, Dusterul cel mai accesibil va fi în versiunea Access (care în România nu există), cu motorul pe benzină 1.3 litri, TCe 100.
În Germania, unde s-a lansat un program similar, Dacia nu va putea să participe cu modelele sale, deoarece guvernul condus de Angela Merkel a impus limite de emisii de 95 g/100 km, condiție pe care niciun motor Dacia nu o mai îndeplinește în acest moment.
În România, cumpărătorii de mașini Dacia nu pot obține în acest moment un preț atât de bun ca în Franța. Cel mai ieftin Sandero costă 7.870 de euro, din care se poate scădea subvenția Rabla, de 6.500 lei (circa 1.300 de euro), ceea ce conduce la un preț de aproximativ 6.500 euro. Un Duster va fi și mai scump față de oferta din Franța. De la 13.600 cât costă versiunea Essential, minus voucherul Rabla, prețul ajunge la 12.300 euro, mult peste cei 9.500 din Franța.