BMW se confruntă cu o presiune din interior pentru a renunța la ideea de platforme integrate multienergie și de a dezvolta noi platforme exclusiv electrice. Sindicatele, dar și unii manageri susțin această alternativă împotriva actualei conduceri executive.
Manfred Schoch, un sidicalist cu o putere de influență mare în industria auto germană, membru al IG Metall, președinte al consiliului muncitorilor BMW și vicepreședinte al Consiliului de Supraveghere al BMW AG din partea sindicatelor, susține într-un interviu în Der Spiegel că BMW ar trebui să treacă la platforme exclusiv electrice, pentru a nu pierde competiția cu ceilalți constructori avansați în segmentul electric. „Doar cu o e-arhitectură proprie putem să exploatăm pe deplin avantajele unui vehicul electric”, a spus Schoch, el fiind împotriva actulului curent din companie, în cadrul căruia platformele și uzinele sunt adaptate pentru a putea găzdui orice tip de propulsie, benzină, diesel, hibrid sau electric.
Șeful BMW, Oliver Zipse, a anunțat la începutul acestui an că rămâne ancorat în această decizie, a platformelor integrate, motivația fiind de costuri, viteză de reacție industrială și abordare a pieței. Astfel, pe de o parte, costurile adaptării unei uzine pentru a produce vehicule electrice este mai mic decât în cazul unei platforme noi, exclusiv electrice, astfel că oricare din aceste uzine poate schimba mixul de producție rapid, în funcție de cererea de moment. Pe de altă parte, clienții pot opta pentru modelele BMW clasice, echipate cu orice fel de motor, cu combustie sau electric. Noul model iX3 aduce pentru prima dată acest concept în viața reală, el fiind o versiune electrică a lui X3, existent deja pe piață.
CITEȘTE ȘI FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 aniArgumentele lui Schoch și ale celorlalți susținători ai ideii unei platforme dedicate vehiculelor electrice explică faptul că platforma ar scăpa de o mare parte din greutate, pentru că unele structuri n-ar mai fi necesare, astfel mașina ar fi mai ușoară, ar avea o autonomie mai mare, iar spațiul interior ar fi mai generos.
Până acum, pe lângă Tesla, care este principalul competitor pentru BMW pe segmentul electric, atât VW Group, cât și alți constructori, între care Alianța Renault Nissan Mitsubishi, General Motors sau Honda au construit sau lucrează deja la propriile platforme electrice. În același timp, alți cosntructori, cum este cazul PSA Group, au decis să folosească, deocamdată, platforme comune multienergie.