Marca Volkswagen a reușit să-și limiteze pierderile cauzate de criza de semiconductori la -8,1% în comparație cu anul anterior, în ceea ce privește volumele livrate, asta însemnând că a coborât sub 5 milioane de vehicule vândute în anul 2021.
Șefii mărcii VW - cea mai importantă din portofoliul grupului cu același nume, cel puțin din punct de vedere al volumelor – pun accent în acest moment pe vehiculele electrice și electrificate pe care l-eau vândut și pe care își propun să le vândă, la momentul bilanțului pe 2021. Sunt peste 400.000 de autovehicule pierdute de marcă, în ultimul an, comparativ cu 2020, dar sunt peste 1,3 milioane de vehicule pierdute în comparație cu anul record 2019. Motivul este criza de semiconductori, care a adâncit criza generată de pandemia de coronavirus, astfel că modelele de volum pe care se baza marca VW, precum Golf sau Passat, au pierdut masiv teren. Trebuie să subliniem însă că o parte din pierderi sunt datorate în special lipsei de componente electronice, astfel că multe dintre mașinile comandate nu au mai putut fi livrate clienților, dar vor putea fi recuperate în prima parte a acestui an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ralf Brandstatter, CEO al brandului VW, spune că se concentrează în acest moment pe mașinile electrice: „Continuăm să împingem tranziția spre e-mobilitate în ciuda unei oferte limitate de semiconductori. Într-un timp foarte scurt, am atins o poziție de top pentru vehiculele complet electrice în Europa. Cu strategia ACCELERATE și extinderea portofoliului de modele, vom continua să creștem ritmul ofensivei de e-mobilitate. Înainte de finalul acestui an, ID.Buzz va reprezenta încă un model emoțional în familia ID”.
De altfel, anunțul privind rezultatele obținute de marcă se concentrează și el pe numărul de vehicule electrice și plug-in hybrid, 369.000 de unități (cu 73% în plus față de 2021), pentru a mai atenua impactul puternic al scăderii volumului livrat: 4,9 milioane de autovehicule, în 2021, față de 5,3 milioane în 2020 și 6,2 milioane în 2019. Compania mai precizează că are în derulare 543.000 de comenzi pentru automobilele sale, între care 95.000 de comenzi sunt pentru modelele electrice. Asta înseamnă că, dacă nu ar fi existat criza, VW ar fi putut depăși rezultatul din anul anterior.
Segmentat pe piețe, putem observa că piețele pe care marca VW a obținut creștere sunt America de Nord, Asia Pacific (fără China) și Africa plus Orientul Mijlociu. Volumele de aici nu sunt însă foarte mari, ele fiind contrabalansate de piețele mari ale mărcii: China a adus o pierdere foarte mare, de peste 400.000 de vehicule (2,42 milioane unități față de 2,85 milioane în 2020), iar Europa a venit cu o pierdere de aproximativ 100.000 (1,08 milioane în Europa de Vest, -5,3%, și 206.300 unități în Europa de Est, -7,2%).
CITEȘTE ȘI Pregătește Dacia noi modele? Șeful Dacia Germania: Ne mai lipsește din gamă un Twingo, un Duster pentru tineri și un Sport Utility Hatchback„Volkswagen a obținut rezultate satisfăcătoare în vânzări în condiții extrem de dificile. Efectele masive asupra producției cauzate de semiconductori nu au putut fi compensate integral pe parcursul anului. Cu toate acestea, numărul record de comenzi, 543.000 de vehicule numai în Europa - dintre care 95.000 pentru modele ID-uri - arată în mod clar că interesul pentru vehiculele Volkswagen continuă să fie foarte mare ”, a declarat Klaus Zellmer, membru al consiliului de administrație pentru vânzări și marketing, al mărcii Volkswagen.
Prognozele celor de la VW prevăd o primă jumătate a lui 2022 la fel de „volatilă și provocatoare” ca urmare a blocajului din livrările de semiconductori. Compania așteaptă o stabilizare a producției pe parcursului anului și onorarea comenzilor în cel mai scurt timp posibil.