Dacia a devenit o marcă globală și a urcat în clasamentul brandurilor de automobile pe locul 60, având o valoare de piață estimată la 1,5 miliarde de dolari, potrivit Brand Finance Romania.
Marca Dacia a fost evaluată în 2017 drept cel mai valoros brand din România, în clasamentul Brand Finance Romania 50, valoarea estimată a mărcii fiind apreciată la 1,5 miliarde dolari, în creștere de la 858 milioane de dolari în 2012.
„Este evident că, după stabilirea de noi recorduri de vânzări în 2017, producătorul de mașini de buget este propulsat de o cerere mare de mașini ieftine dar fiabile. Dacia este îndrăgită nu doar în țara de origine, dar a devenit incredibil de populară pe piețele din Franța, Marea Brtianie și Polonia”, a declarat Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În clasamentul mărcilor auto Mercedes-Benz a depășit Toyota și BMW, ca urmare a creșterii de 24% din ultimul an.
David Haigh, CEO of Brand Finance, spune despre ascensiunea mărcii Mercedes că „a inventat automobilul iar acum conduce în industria auto cu o strategie de brand orientată către reinventarea automobilului”.
Toyota a coborât pe locul al doilea, la 43,7 miliarde dolari, iar BMW se află pe locul al treilea, în creștere cu 6%, la 41,8 miliarde dolari.
Marca Tesla, în creștere cu 106%, la 5,7 miliarde dolari, a înregistrat un avans puternic anul trecut, de pe locul 30, pe 19.
O serie de mărci chinezești au urcat în clasamentul realizat de Brand Finance Auto, datorită creșterii vânzărilor acestor mărci pe piața locală. Haval (6,8 miliarde dolari), Geely (6 miliarde dolari), BYD (3,4 miliarde dolari) sunt doar câtev adintre acestea.
Marca sportivă de lux Ferrari a fost evaluată la 6,5 miliarde dolari, în creștere față de anl trecut.
Grupul Volkswagen este producătorul auto cu cele mai multe mărci din clasament, mărci care valorează, potrivit Brand Finance, 75,8 miliarde dolari, împreună.