Organizația Car of The Year a anunțat mașina căștigătoare a titlului din 2018, în urma deciziei juriului: Volvo XC40, care a depășit la o diferență de 83 de puncte Seat Ibiza. Celelalte finaliste au fost Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW Serie 5, Citroën C3 Aircross și Kia Stinger. BMW Serie 5 a ocupat poziția a treia, cu 226 de puncte.
Volvo XC40 a primit cele mai multe puncte din partea jurnaliștilor, 325, în timp ce Seat Ibiza s-a aflat pe locul al doilea, cu 242 de puncte, fiind la un pas să fie depășită de BMW Serie 5, care a cumulat doar 226 de puncte. Kia Stinger și Audi A8 s-au numărat printre modelele care au primit punctaj maxim de la unul sau mai mulți jurnaliști.
Clasament final
28 noiembrie - Profit Financial.forum
- Volvo XC40 - 325 puncte
- Seat Ibiza - 242 puncte
- BMW Série 5 - 226 puncte
- Kia Stinger 204 - puncte
- Citroën C3 Aircross - 171 puncte
- Audi A8 - 169 puncte
- Alfa Romeo Stelvio - 163 puncte
Cele 7 autoturisme care au concurat în finala Car Of The Year 2018, Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW Serie 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza și Volvo XC40, au fost alese dintr-un număr de 37 de candidate și anunțate în luna noiembrie. Juriul concursului, format din jurnaliști de la cele mai prestigioase publicații auto din Europa, a stabilit lista de mașini candidate dintr-un total de 69 de autoturisme nou lansate în intervalul concursului, respectiv în 2017, până la data anunțării listei de mașini eligibile. Toate cele 69 de mașini au fost testate timp de o săptămână în orășelul Danez Tannis, după care au fost alese cele 37 de candidate care au întrunit cele mai multe puncte, în opinia jurnaliștilor. Ulterior, cele 7 automobile au fost din nou testate, pe circuitul din Mortefontaine, Franța, și pe străzile din regiunea respectivă.
De remarcat că anul acesta, pe lista celor 7 finaliste s-au aflat 3 SUV-uri, 4 modele premium și un automobil sport, o surpriză, Kia Stinger, descris de producător ca o limuzină de clasă medie. Dintre toate cele 7 modele alese, cel mai popular în Europa este BMW Serie 5, fiind urmat în clasamentul vânzărilor europene de Seat Ibiza. Cu toate acestea, voturile juriului nu au ținut cont, cel puțin teoretic, de cifrele de vânzări, mai ales că unele dintre modele nu au fost introduse pe toate piețele din Europa.
Car of the Year este organizată în fiecare an de o asociație fondată de 7 publicații din Europa, care se bazează pe voturile a 60 de jurnaliști din 23 de țări. Jurații dispun de un număr de 25 de puncte, care sunt distribuite după reguli stricte mașinilor din finală. Astfel, fiecare jurat este obligat să distribuie punctele către cel puțin 5 mașini, cu un maximum de 10 puncte pentru o mașină, și să-și motiveze deciziile. Criteriile de notare țin cont de design, confort, siguranță, consum, manevrabilitate, performanță, funcționalitate, eco-friendly, plăcerea de a conduce, preț. De asemenea, sunt importante inovațiile tehnice și raportul calitate/preț.
Mașinile trebuie să fie lansate în ultimele 12 luni dinaintea concursului, să fie noutăți absolute, nu face-lifturi și să fie lansate în cel puțin 5 țări europene la momentul votului.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Lansare istorică pentru SpaceX: Super-racheta Falcon Heavy cu roadsterul lui Musk la bord a pornit spre MarteÎncepând din 2012, sistemul de vot începe toamna, când sunt anunțate mașinile eligibile, apoi, la începutul anului următor sunt anunțate finalistele, pentru ca, la Geneva, în cadrul Salonului Auto să fie anunțată mașina câștigătoare.
Căștigătorea titlului Car of the Year din 2017 a fost Peugeot 3008.
Car Of The Year este un concurs privat, organizat de 7 publicații europene, Auto (Italia) / Autocar (UK) / Autopista (Spania) / Autovisie (Olanda) / L'Automobile Magazine (Franța) / Stern (Germania) / Vi BilÄgare (Suedia), publicații care se ocupă prin rotație de organizarea fiecărei ediții. Anul acesta concursul se organizează în Franța de L'Automobile Magazine. Emmanuelle Bouron, din parte acestei reviste, este președinte al juriului. Membrii juriului participă voluntar, pe bază de invitație, fără să fie plătiți pentru jurizare. Una din trăsăturile Car of The Year este faptul că mașinile sunt votate fără a se ține cont de clase, mașinile populare, de volum, aflându-se pe aceeași grilă de concurs cu mașini de lux sau sport.