Compania daneză A. P. Moller Maersk A/S a informat că perturbările care afectează transporturile sale de containere prin Marea Roșie s-au extins dincolo de rutele comerciale, către întreaga sa rețea globală, transmite agenția Reuters.
Din decembrie, companiile de transport maritim și-au redirecționat navele în zona unde se află Capul Bunei Speranțe, în Africa, pentru a evita atacurile în Marea Roșie și în Golful Aden, zone maritime-cheie pentru comerțul mondial. Timpul de călătorie crește, ceea ce majorează tarifele de transport maritim, scrie Agerpres.
Maersk, care este văzută ca un barometru al comerțului mondial, a avertizat la 1 iulie că următoarele luni vor fi dificile, deoarece va continua perturbarea transportului în Marea Roșie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Efectul în cascadă de pe urma acestor perturbări se extinde dincolo de rutele de bază afectate, provocând congestionarea rutelor alternative și a hub-urilor de transbordare, esențiale pentru comerțul cu Orientul Îndepărtat, vestul și centrul Asiei și Europa”, se arată într-un comunicat al Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 17%.
„Porturile din zona Asiei, inclusiv Singapore, Australia și Shanghai, se confruntă cu întârzieri în urma perturbării programelor și a redirecționării navelor, pe fondul evoluțiilor de la Marea Roșie”, apreciază compania daneză.
Cererea pentru transportul maritim de mărfuri rămâne robustă pe plan global, iar Maersk ia măsuri pentru a limita efectele problemelor de la Marea Roșie asupra clienților prin asigurarea de containere suplimentare.
„Ne pregătim de continuarea perturbărilor ajustând rețeaua noastră și strategiile de aprovizionare”, a explicat compania daneză.