Compania daneză A. P. Moller Maersk A/S a informat că perturbările care afectează transporturile sale de containere prin Marea Roșie s-au extins dincolo de rutele comerciale, către întreaga sa rețea globală, transmite agenția Reuters.
Din decembrie, companiile de transport maritim și-au redirecționat navele în zona unde se află Capul Bunei Speranțe, în Africa, pentru a evita atacurile în Marea Roșie și în Golful Aden, zone maritime-cheie pentru comerțul mondial. Timpul de călătorie crește, ceea ce majorează tarifele de transport maritim, scrie Agerpres.
Maersk, care este văzută ca un barometru al comerțului mondial, a avertizat la 1 iulie că următoarele luni vor fi dificile, deoarece va continua perturbarea transportului în Marea Roșie.
CITEȘTE ȘI Încasări de 19 milioane de lei la Primăria Capitalei din autorizația pentru camioane. Suma s-a dublat în 2024, după digitalizarea sistemului„Efectul în cascadă de pe urma acestor perturbări se extinde dincolo de rutele de bază afectate, provocând congestionarea rutelor alternative și a hub-urilor de transbordare, esențiale pentru comerțul cu Orientul Îndepărtat, vestul și centrul Asiei și Europa”, se arată într-un comunicat al Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 17%.
„Porturile din zona Asiei, inclusiv Singapore, Australia și Shanghai, se confruntă cu întârzieri în urma perturbării programelor și a redirecționării navelor, pe fondul evoluțiilor de la Marea Roșie”, apreciază compania daneză.
Cererea pentru transportul maritim de mărfuri rămâne robustă pe plan global, iar Maersk ia măsuri pentru a limita efectele problemelor de la Marea Roșie asupra clienților prin asigurarea de containere suplimentare.
„Ne pregătim de continuarea perturbărilor ajustând rețeaua noastră și strategiile de aprovizionare”, a explicat compania daneză.