BMW are o „fabrică virtuală” în România. „În aproape fiecare automobil și motocicletă sunt componente «Made in Romania»!”

BMW are o „fabrică virtuală” în România. „În aproape fiecare automobil și motocicletă sunt componente «Made in Romania»!”
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 iul 2024

Gigantul auto german BMW a ales Ungaria pentru construirea unei fabrici de mașini electrice de două miliarde de euro, care va fi ridicată în Debrecen, aproape de granița cu România.

În același timp, Centrul de la Cluj este o companie mixtă, deținută în procente egale de BMW și de grupul nipon NTT Data.

Urmărește-ne și pe Google News

„Toate fabricile importante BMW Group de pe trei continente folosesc produse Made in Romania, astfel că în aproape fiecare automobil și motocicletă Mini și BMW sunt componente produse în România, de la anvelope la software”, a declarat, pentru Libertatea, Emil Petru – directorul executiv al BMW TechWorks.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Elon Musk confirmă o posibilă întârziere a lansării Robotaxi, dar dă vina pe design CITEȘTE ȘI Elon Musk confirmă o posibilă întârziere a lansării Robotaxi, dar dă vina pe design

BMW are în România peste 100 de furnizori direcți, iar aceștia au asigurat un volum total de comenzi de 2,3 miliarde de euro în 2023, conform oficialului de la BMW TechWorks.

„Chiar și în contextul în care nu există o fabrică locală, volumele pe care le realizăm în România prin furnizorii noștri ne îndreptățesc să vorbim de o fabrică virtuală a companiei, cu impact important pentru economia României și forța de lucru angajată”, susține și Marian Haus – directorul operațional al BMW TechWorks.

BMW intenționează să producă 150.000 de vehicule pe an la uzina de la Debrecen, un oraș situat la aproape 40 de kilometri de granița cu România. Va realiza un model de serie dezvoltat pe baza BMW Vision Neue Klasse X.  Este vorba de automobile electrice care folosesc noi tehnologii de propulsie, noi soluții IT cu patru unități de calcul numite „super-brains”, o nouă filosofie de interior și un nou limbaj de design, spune Alexandru Șeremet, managerul de comunicare al BMW România.

FOTO IKEA recheamă un produs din cauza riscului de incendiu și dă banii înapoi CITEȘTE ȘI FOTO IKEA recheamă un produs din cauza riscului de incendiu și dă banii înapoi


Întrebați ce are Ungaria și ce îi lipsește României pentru ca BMW să deschidă în țara noastră o fabrică de autoturisme, oficialii grupului german subliniază că România are o rețea puternică de furnizori și centre de cercetare. „Mai mult, o fabrică precum cea de la Debrecen are un impact pentru economia locală de la noi, cu dezvoltarea de furnizori și în zona Oradea”, susține Șeremet.

Anterior, în 2008, și Mercedes a ales Ungaria pentru realizarea unei fabrici de mașini, din cauză că România nu are autostrăzi. Unitatea de producție a fost construită la Kecskemét, lângă Budapesta, și a fost deschisă în 2012.

Mercedes a deschis ulterior, în România, o fabrică de cutii de viteze. În 2022, Star Assembly – subsidiara din România a Mercedes – a primit un ajutor de stat pentru o nouă hală de producție.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
romania
masini