Brandul Lync & Co al grupului chinez Geely își extinde prezența în Europa prin deschiderea în Europa de Est a primei rețele de distribuție în România și Grecia. Alte 10 piețe din regiune vor avea ulterior reprezentanțe ale mărcii, prin intermediul unui partener unic, cu care chinezii au semnat deja contractul de distribuție.
Compania chineză Geely a încheiat un parteneriat cu SEEAG - un grup de firme din Slovenia, specializat în importul și distribuția de automobile – pentru intrarea pe 12 piețe din regiune. Startul va fi dat de România și Grecia, în acest an, cu modelul Lynk & Co 01, un automobil plug-in hibrid care se vinde deja în Europa de Vest. Prin desemnarea SEEAG ca distribuitor, Lynk & Co spune că își va diminua riscurile financiare ale unei extinderi, reușind tototdată să realizeze o extindere strategică într-o regiune cu potențial mare de creștere.
„Odată cu această lansare strategică, ne vom extinde amprenta pe piața europeană, ne vom consolida marca ca furnizor major de mobilitate flexibilă și, desigur, vom livra mașini grozave. SEEAG este un jucător de renume în industrie, cu o infrastructură și operațiuni puternice - un partener ideal atunci când ne aventurăm în aceste noi teritorii”, a declarat Nicolas Lopez Appelgren, CEO Lynk & Co
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lync & Co este o marcă a grupului Geely creată pentru a livra autoturisme în regim de leasing sau închiriere. Brandul a intrat pe șapte piețe din Europa de Vest în ultimii doi ani, având deja vânzări importante în Suedia, Țările de Jos, Belgia, Germania, Spania, Franța și Italia. Cu ajutorul SEEAG, după România și Grecia, Lync & Co va intra și în Slovenia, Croația, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Herțegovina, Muntenegru, Macedonia de Nord, Kosovo, Albania și Moldova până la sfârșitul anului 2024.
Distribuitorul va asigura rețeaua de vânzări, showroom-urile, precum și operațiunile de service.
SEE-AG este o companie cu sediul în Slovenia, având activități de distribuție și vânzări pe această piață și pe alte piețe din regiune, pentru mărci asiatice, Volvo, Kia, Ssang Yong. Activitățile în zona de automotive ale companiei au început în 1991, cu mărcile grupului Chrysler, care era independent la acel moment. Relația cu Geely datează încă din 2014, când SEEAG a devenit distribuitor pentru Volvo pe piața din Slovenia.
CITEȘTE ȘI Jaguar Land Rover frânează procesul de electrificare și încearcă să urmeze modelul ToyotaLynk & Co 01 este singurul model oferit în Europa, în acest moment, de marca aflată în portofoliul Geely, fiind un automobil PHEV, echipat cu un motor pe benzină și unul electric. Mașina are o baterie care permite rularea exclusiv electric pe o distanță de maxim 75 km, având un consum mediu de carburant, declarat de producător, de 1 litru/100 km. Ca orice automobil PHEV, consumul poate fi obținut doar dacă bateria este încărcată permanent.
Mașina poate fi cumpărată cu plata integrală, dar și în diferite sisteme de închiriere sau leasing având lista completă de echipamente în versiunea standard. Prețul afișat pe piețele din vestul Europei este între 44.000 și 46.000 de euro, în funcție de piață, resepectiv aproximativ 500 de euro lunar pentru leasing financiar sau 600 de euro pentru leasing operațional (închiriere).
Lynk & Co 01 poate fi considerat un model relativ învechit, având în vedere că a fost prezentat în premieră în 2017 și folosește platforma Volvo XC40, care a debutat pe piață în 2018. Mașina este produsă în China, în aceeași uzină cu XC40 și Polestar 2.
Lynk & Co mai produce alte opt modele lansate pe piața din China, însă niciunul nu a fost deocamdată omologat în Europa.