Șeful Renault Group, Luca de Meo, care a devenit CEO al companiei începând cu data de 1 iulie, a anunțat angajații printr-o notă că este nevoie de o reducere a cheltuielilor mai mare decât cea anunțată anterior, de 2 miliarde euro.
Eforturile Renault Group, care deține și marca românească Dacia, vor fi mai mari decât se așteptau, după cum reiese dintr-un mesaj pe care CEO-ul Luca de Meo l-a trimis colegilor. Potrivit acestui document, citat de Automotive News, De Meo spune că trebuie rezolvate două din problemele majore ale companiei: trezoreria și costurile. Iar asta se traduce prin eforturi mai mari de reducere a costurilor decât cele planificate, spune Luca de Meo, care a preluat deja planul realizat de ceilalți șefi ai companiei, respectiv președintele Jean Dominique Senard și Clotilde Delbos, CFO și CEO adjunct. Potrivit acestui plan, companie trebuie să-și reducă cheltuielile cu circa 2 miliarde de euro în următorii trei ani, ceea ce înseamnă că va reduce personal, va renunța la produsele care nu generează profit și va tăia radical costurile inutile.
Recent, Luca de Meo a anunțat că va schimba radical strategia de business a companiei, care se va organiza pe patru centre de profit, în jurul celor patru mărci: Renault, Dacia, Alpine și New Mobility.
Responsabilitatea pentru conducerea mărcii Dacia a fost acordată vicepreședintelui executiv Denis Le Vot, care a preluat, din luna ianuarie a acestui an poziția de director pentru regiuni, comerț și marketing al grupului. Marca Renault va fi în directa responsabilitate a lui Luca de Meo, CEO-ul companiei, iar marca premium-sport Alpine, va reveni lui Cyril Abiteboul, managing director al Renault Sport Racing. Clotilde Delbos, director financiar și CEO adjunct se va ocupa de New Mobility.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia dezvăluie noile Sandero și LoganPotrivit companiei, noua abordare dă fiecărei unități de business autonomie, astfel încât să poată fi creată „o organizație mai simplă și orientată către rezultate”, în timp ce vor fi întărite coeziunea, motivația și sentimentul de apartenență la grup al mărcilor.
Nota trimisă colegilor mai precizează că modelul pe care ar trebui să-l urmeze Renault este cel abordat de rivalii de la PSA Group, în urmă cu 6 ani, când în fruntea companiei a fost numit Carlos Tavares. El a tăiat cheltuielile și s-a axat pe modele profitabile, reușind să salveze compania, care fusese nevoită să-și vândă o parte din acțiuni chhinezilor de la Dongfeng.
De Meo a mai spus că e posibil ca unele dintre măsurile pe care va trebui să le ia să fie dificile, dar că totul va fi făcut pentru binele companiei. A găsit și o formulare metaforică: procesul de redresare a companiei ar putea fi numit revoluție, dar el preferă să-i spună „Renaulution”