Șeful operativ al Nissan, Aswani Gupta, cel care este creditat cu realizarea planului de redresare pe care compania l-a prezentat în luna iunie, va prelua conducerea diviziei din SUA a producătorului nipon, pentru a se ocupa direct de revitalizarea acestei piețe.
Aswani Gupta este un personaj cu o poziție specială în fruntea Nissan, el fiind unul dintre elevii școlii Carlos Ghosn de business. Gupta a fost descoperit în India, unde lucra în aprovizionare pentru Honda. A învățat limba japoneză, pe care o vorbește fluent astăzi, și a urcat în carieră în Renault, începând cu poziția de director de achiziții la Renault India. A fost promovat de Ghosn în structurile Alianței Renault Nissan, a devenit șeful programului Datsun, apoi a preluat șefia programului de vehicule comerciale Renault – Nissan. În 2019, după arestarea lui Ghosn, a devenit COO al Mitsubishi, iar la sfârșitul anului trecut a primit același post la Nissan. Se spune că este susținut de Renault, principalul acționar al Nissan, anul acesta fiind făcute presiuni pentru ca el să devină CEO cu puteri egale cu cele ale lui Makoto Uchida. Calitățile de manager ale lui Gupta sunt indiscutabile, confirmarea fiind misiunea pe care compania i-a dat-o în acest moment: să devină președinte al Nissan USA, pentru readuce această divizie a companiei în poziția de cel mai profitabil centru de activitate.
Aswani Gupta va avea la dispoziție un board format din cinci directori regionali, care vor avea dificila misiune de a regândi business-ul din Statele Unite.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit primelor declarații ale lui Gupta, board-ul se va întâlni începând din această lună, ceilalți membrii fiind preluați din diferite funcții deținute în cadrul Nissan, cărora li se va adăuga un director independent.
Strategia pe care compania a anunțat-o pentru întreaga companie, și care se va aplica și în America, este bazată pe trecerea de la volume, la valoare, o strategie care va fi „translatată și articulată în activități”, după cum a spus Gupta.
Postul de președinte Nissan SUA nu a fost unul confortabil în ultimii ani, din cauza rezultatelor tot mai slabe ale companiei, care au pus presiune pe a doua cea mai mare piață a mărcii, după China. Afacerile japonezilor în SUA au fost conduse, pentru ceva mai multe de un an de Denis Le Vot, cel care astăzi este director pentru regiuni al Renault și care a primit misiunea de a coordona transformarea Dacia într-un centru de business al grupului. După el, a fost instalat Jose Valls, care a rezistat numai un an, fiind convins să demisioneze în plină pandemie.
După cum declară Gupta, angajații din SUA vor avea ținte de profit pe unitate, nu ținte de volum. În plus, bugetul de marketing va fi sub directa sa coordonare. „America trebuie să vină la mine dacă vor să cheltuiască mai mult. Voi lua decizia atunci. Prioritatea este să aduc fluxul de numerar înapoi, cât mai repede posibil”, am mai declarat el pentru Automotive News.
În același timp Nissan se luptă și în Europa cu problemele legate de Brexit și noile condiții impuse de legislația europeană. Informații de ultimă oră arată că japonezii au amânat debutul lansării producției noii generații Qashqai cu cu aproximativ 6 luni. Uzina din Sunderland, Marea Britanie, ar fi trebuit să fie gata de producție în luna octombrie, însă informații neoficiale, publicate de Financial Times arată că producția va porni cel mai devreme în aprilie 2021. Motivul invocat ar fi epidemia de coronavirus, însă situația incertă referitoare la relațiile comerciale dintre UE și Marea Britanie au contribuit și ele la această decizie.