Impactul deficitului de semiconductori asupra producției de automobile din Italia a grupului Stellantis va fi în acest an mai mare și de durată mai lungă decât daunele provocate de pandemia de Covid-19 în 2020, a afirmat vineri sindicatul italian FIM-CISL. Stellantis a fost format la începutul acestui an prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și grupul francez PSA.
Lipsa de cipuri la nivel mondial îi obligă pe constructorii auto să încetinească producția, fiind și cazul Stellantis, care a oprit activitățile la mai multe uzine din Europa și Statele Unite, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Producătorul auto anticipează că producția sa din acest an va fi mai mică cu 1,4 milioane de vehicule.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Uraganul semiconductorilor provoacă opriri ale producției care au un impact mai mare decât carantina din 2020. Estimările arată că situația se va prelungi pe tot parcursul primei jumătați a anului 2022”, a afirmat șeful FIM-CISL, Ferdinando Uliano.
Potrivit FIM-CISL, Stellantis a produs 319.000 de mașini în Italia, în primele 9 luni ale acestui an, cu 11% mai multe față de aceeași perioadă a anului 2020, când operațiunile au fost oprite mai multe săptămâni din cauza epidemiei de Covid-19.
Dar Uliano a spus că producția anului 2021 abia dacă va ajunge la nivelul celor 461.000 de unități fabricate anul trecut în Italia.
CITEȘTE ȘI Tranzacție - Grupul elvețian Autonet a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al Augsburg International, distribuitor român de piese auto”Este practic imposibil, situația cipurilor se agravează și vom avea alte închideri mari”, a spus el, adăugând că o situație similară este așteptată și în cazul producției de vehicule van la fabrica Sevel din centrul Italiei.
Stellantis va avea deschisă fabrica Melfi, cea mai mare unitate a sa din Italia, echivalentul a numai șase zile, în luna octombrie.
Fabrica din Torino, Mirafiori, unde este produs automobilul electric 500, este printre puținele fabrici unde nu au avut loc blocaje majore.
”Producția de BEV 500 trebuie să continue pentru a îndeplini obiectivele privind reducerea emisiilor de carbon”, a spus Uliano.
Al patrulea mare producător auto din lume a mai decis să închisă o fabrică din Germania pâă la sfîrșitul anului.
"Principalul risc este ca Stellantis să decidă să amâne investițiile planificare și lansările de modele noi, în condițiile în care criza cipurilor încetinește vânzările”, a spus Uliano.
Constructorul auto va prezenta luna viitoare SUV-ul Grecale al Maserati, urmat de SUV-ul Alfa Romeo Tonale, începerea vânzărilor fiind planificate din iunie 2022.
Sindicatele italiene se vor întâlni cu conducerea Stellantis luni, la Ministerul italian al Industriei, pentru a discuta despre producția și locurile de muncă din Italia.