Leapmotor International, compania deținută de Stellantis și chinezii de la Leapmotor, lansează oficial pe piața din Europa cele două modele, C10 și T03, fiind deschise oficial comenzile. Prețurile anunțate sunt mult peste cele din China.
Leapmotor a anunțat prețurile pentru primele două modele, pe piața din Franța, simultan cu lansarea în toată Europa a celor două automobile. În România, Leapmotor s-a lansat, cu prețuri pentru piața locală similare sau chiar mai mari decât cele din vest. Importator în România este grupul Autoitalia, care distribuie local și mărcile Fiat, Afla Romeo și Maserati.
Cele două modele care marchează intrarea Leapmotor în Europa sunt T03, un city-car electric, comparabil cu Dacia Spring, atât din punct de vedere al dimensiunilor, cât și din cel al performanețelor, și C10, un SUV electric de clasă medie, comparabil cu VW ID.4.
Prețurile anunțate pentru Franța încep de la 19.500 de euro pentru T03, cu un preț de lansare redus la 18.900 euro, și de la 36.400 de euro pentru C10, cu un nivel de lansare de 34.900 euro. Mașinile vor ajunge în showroom-uri chiar din octombrie, mașinile fiind distribuite deja către dealerii din țările europene în care au loc lansările în prezent ((Belgia, Franța, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Portugalia, România, Spania, Elveția și Regatul Uni). Pentru România, primul model lansat este T03, care începe de la 19.900 de euro, urmând ca C10 să fie lansat în perioada următoare.
Leapmotor intenționeză să accelereze implementarea unei rețele de vânzări în Europa care să ajungă la 350 de showroom-uri în acest an și la 500 până în 2026. În următorii trei ani sunt programate alte trei lansări de modele.
T03 are o lungime de 3,62 metri, fiind unul dintre cele mai mici automobile de clasă A din Europa, cu o lățime de 1,57 metri și înălțime de 1,65 metri, pe un ampatament de 2,4 metri. Este omologat cu ptru locuri și are un grup motopropulsor de 75 kW (95 CP), alimentat de o baterie de 37,3 kWh, care asigură o autonomie de 265 km. Bateria poate fi încărcată cu maxim 6,6 kW la stații de mică putere și cu 48 kW la stații DC, cu un timp de încărcare de 3,5 ore (de la 30 la 80%) sau 36 de minute la stații de curent continuu.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Gigantul francez Michelin vrea să mute locuri de muncă dintr-o fabrică emblematică spre BucureștiC10 este un SUV cu o lungime de 4,74 metri, 1,9 metri lățime și 1,68 metri înălțime, cu un ampatament de 2,85 metri. Este oferit cu un motor de 160 kW (218 CP) și o baterie de 69,9 kWh, care asigură o autonomie de 420 km. Chargerul de bord este similar cu cel de pe T03.
Mașinile Leapmotor se remarcă prin utilizarea unor tehnologii noi, dezvoltate intern, atât la nivel de arhitectură a mașinii, cât și la nivel de software și sisteme de siguranță, dar lansarea lor în Europa vine într-un moment nefericit, în care vânzările de automobile electrice cunosc o încetinire puternică a vânzărilor, ca urmare a cererii tot mai slabe de astfel de vehicule din partea publicului.
Leapmotor International a fost creată ca un joint-venture între Stellantis și Leapmotor, cu deținere 51/49 de procente, simultan cu o investiție Stellantis de 1,5 miliarde euro în Leapmotor contra unui pachet de 21% din acțiuni.