Compania Nissan a fost nevoită să amâne din nou lansarea noului său model electric Ariya, din cauza crizei de semiconductori. Evenimentul programat pentru luna aprilie a fost anulat.
Nissan are probleme în lansarea pe piață a celui de-al doilea model electric al său, SUV-ul Ariya, care a fost deja prezentat publicului încă din 2020. Mașina are deja multe luni de întârzieri, după ce toate evenimentele programate pentru 2021 au fost amânate. Programul începe cu Japonia, unde Ariya urma să fie introdusă încă de anul trecut în showroom-uri, simultan cu startul producției. Din păcate, problemele pe care întreaga industrie la are cu semiconductorii au determinat o amânare cu aproape un an, deoarece compania nu a reușit să producă modelele de start într-un volum care să acopere necesarul dealerilor.
Acum, momentul lansării comerciale din luna aprilie a fost amânat din nou, pe prima piață pe care Nissan Ariya era programat să intre, cea din Japonia. Reprezentanții Nissan au precizată că lansarea comercială din Japonia va avea loc, dacă nimic neprevăzut nu se va întâmpla, la jumătatea lunii mai.
În Europa, noul SUV electric al Nissan are deja o amânare de un an, noua dată de lansare fiind în vara acestui an, la un an de la programarea inițială. Reprezentanții companiei spun că nu există motive să se amâne din nou.
În fine, a treia lansare ar trebui să aibă loc în SUA, în toamna lui 2022, pe una dintre cele mai importante piețe ale mărcii.
Nissan Ariya este al doilea automobil electric al japonezilor, acesta fiind dezvoltat pe platforma CMF-EV a Alianței Renault Nissan Mitsubishi. Se remarcă prin cele mai noi tehnologii de propulsie și de conectare, dar în special prin bateria foarte mare, care oferă 610 kilometri autonomie. Prețul anunțat este de 5 milioane de yeni, adică aproximativ 41.000 de euro, puțin mai scump decât Leaf. Mașina va avea inclusiv o versiune 4x4, cu tehnologia all wheel drive care se numește e-4ORCE și care se bazează pe două motoare ce acționează separat pe cele două axe.
Dimensiunile lui Ariya sunt puțin mai mari decât cele ale lui Leaf, cu 4,59 metri lungime, 1,85 metri lățime și 1,65 metri înălțime. Ampatamentul său are 2,77 metri, iar capacitatea portbagajului oferă între 466 litri, la versiunea 2x4 și 408 litri la 4x4.
Nissan Ariya va avea la dispoziție două tipuri de baterie, una de 65 kWh și alta de 90 kWh, cu puteri ale motorului care vor urca de la 160 kW, în versiunea 2x4, până la 290 kW pentru e-4ORCE. Și accelerația va fi diferită: 7,5 secunde, pentru tracțiunea față și 5,1 secunde pentru 4x4, cu bateria mare. Cea mai mare autonomie va fi a versiunii 2x4, cu bateria de 90 kW.