Renault Group, creștere a cifrei de afaceri în primul trimestru, ajutată de creșterea prețurilor și a vânzărilor. Apar însă probleme logistice

Renault Group, creștere a cifrei de afaceri în primul trimestru, ajutată de creșterea prețurilor și a vânzărilor. Apar însă probleme logistice
scris 20 apr 2023

Renault a anunțat rezultatele financiare pentru primele trei luni ale acestui an, care includ doar veniturile companiei și vânzările totale ale grupului pentru cele două mărci, Renault și Dacia, fără să fie comunicate date privind profitabilitatea pe intervalul analizat.

Cifra de afaceri a Renault Group, pe primul trimestru al anului 2023, a ajuns la 11,5 miliarde de euro, în creștere cu 29,9 % față de primul trimestru din anul anterior. Pentru perimetrul Automobile, cifra de afaceri a fost de 10,5 miliarde euro, cu 29,7% mai mare decât în 2022. Datele nu mai includ activitățile din Rusia, care au fost deconsolidate, după cedarea acțiunilor Avtovaz și Renault Rusia către instituții ale statului din Rusia.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Premieră mondială pentru mașina de Formula 1 a mărcii Audi CITEȘTE ȘI FOTO Premieră mondială pentru mașina de Formula 1 a mărcii Audi

Principalele contribuții la această creștere au fost vânzările în creștere, creșterile de prețuri ale automobilelor, mixul de produse, care a pus accent pe modelele cu valoare adăugată mare (Megane E-Tech, Austral), mixul geografic (creșteri în Europa), dar și creșterea livrărilor către parteneri.

Serviciile de mobilitate desfășurate de grup au contribuit cu 9 milioane de euro la cifra de afaceri pe primul trimestru al anului 2023, față de 8 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.  

Mobilize Financial Services (fostul RCI Bank and Services) a realizat o cifră de afaceri de 974 milioane de euro în trimestrul întâi din 2023, în creștere cu 32,2 % față de perioada similară a anului 2022, ca urmare a creșterii ratei dobânzilor și a creșterii numărului noilor contracte, cuplat cu valori medii mai ridicate ale sumelor finanțate.

La 31 martie 2023, stocurile totale (inclusiv cele din rețeaua independentă) totalizau 580.000 vehicule, fiind invocate dificultăți logistice care au contribuit la creșterea stocurilor proprii.

Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru anul 2023, cu o marjă operațională egală sau mai mare de 6% și free cash-flow operațional egal sau mai mare de 2 miliarde euro.

Vânzări în creștere

Grupul Renault a înregistrat un volum de vânzări de 535.000 vehicule, în primul trimestru al lui 2023, în creștere cu 14,1% față de perioada similară a anului 2022, ambele mărci de bază ale grupului, Renault și Dacia, raportând creșteri ale volumelor pe cele trei luni. În Europa, vânzările Grupului au crescut cu 27,3%, peste media pieței, la un volum total de 380.000 de vehicule. În același timp, s-au înregistrat scăderi pe piețele din Asia, Africa și Orientul Mijlociu, dar impactul volumelor în activitatea companiei este mic.

Dacia a reușit o creștere a vânzărilor de 34,3% pe primul trimestru, la un volum de 172.000 de autovehicule, apropiindu-se de recordul înregistrat în 2019. În Europa, Dacia și-a majorat vânzările cu 41%, la aproape 150.000 de unități.

Profitul și veniturile Tesla, în declin, pe fondul scăderii prețurilor CITEȘTE ȘI Profitul și veniturile Tesla, în declin, pe fondul scăderii prețurilor

Portofoliul de comenzi al grupului, în Europa, se menține la un nivel record în valoare absolută și reprezintă 3,3 luni de vânzări, la sfârșitul lunii martie 2023. Compania spune că numărul de comenzi urmează să se mențină la peste două luni de vânzări, pe întreg anul, chiar și în ipoteza unei scăderi a pieței cu 30 % față de nivelul anului 2019. Aceste date ar trebui însă corelate cu cele referitoare la dificultățile logistice care mențin stocurile ridicate și, inevitabil, încetinesc livrările.

“Renault Group a înregistrat un start puternic în acest an, cu o creștere de 30% a cifrei de afaceri în primul trimestru, susținută de efectul favorabil al mixului de produse. Grupul își continuă politica vizând concentrarea pe valoare – prin optimizarea discounturilor comerciale și prin concentrarea pe canalele de vânzări cele mai profitabile", a declarat Thierry Piéton, CFO Renault Group.

viewscnt
Afla mai multe despre
rezultate renault
vanzari renault
rezultate dacia