Guvernul Italiei discută cu grupul chinez Chery Auto, ca parte a eforturilor de a atrage un alt producător auto important în țară, pe lângă Stellantis, și pentru a majora producția auto a țării, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Industriei nu a dorit să comenteze informația.
Roma vrea să majoreze producția auto națională la 1,3 milioane de vehicule pe an, de la un nivel de sub 800.000 în 2023, și discută deja cu Stellantis - singurul mare producător auto al țării - pentru a spori producția grupului la un milion de vehicule pe an până la finalul deceniului. Ultima dată când producția auto a Italiei a atins un milion de unități a fost în 2017, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Aviz pentru noi lucrări la singura autostradă din România pregătită de chineziMinistrul Industriei, Adolfo Urso, a declarat că Italia vrea să adaugă un al doilea producător, pentru a majora numărul de vehicule fabricate în țară la cu aproximativ 300.000.
Dacă discuțiile sunt încununate de succes, Chery va fi printre primii producători auto din China cu o fabrică în Europa, sporind concurența cu producători auto locali, în special pe segmentul vehiculelor electrice (EV).
Luna trecută, Urso anunța că Italia discută cu Tesla și trei companii auto din China pentru a aduce în țară un alt mare producător auto.
Sursele susțin că cel mai probabil Chery este acum o opțiune pentru Roma.
Contactat de Reuters, directorul Chery Europe, Jochen Tueting, a spus că firma se așteaptă ca vânzările în Europa să fie suficient de ridicate pentru a sprijini construirea unei fabrici locale. "Explorăm diferite posibilități în Europa, pentru o potențială înființare a unei uzine în viitor. Purtăm negocieri chiar în acest moment", a declarat Tueting, fără a da publicității posibilele locații.
Sursele au declarat că printre opțiunile luate în calcul de Chery se află modernizarea unei fabrici existente sau construirea alteia noi în Italia, dar sunt analizate și alte opțiuni în Europa, inclusiv fost uzină Nissan din Barcelona.
Alte surse au precizat că și reprezentanții producătorului auto Great Wall Motor din China discută cu autoritățile de la Rome și au vizitat Italia.
CITEȘTE ȘI VIDEO Musk s-a dus la fabrica Tesla din Germania, unde au fost specialiști de dezamorsare a bombelor pentru un sabotajPurtătorul de cuvânt al Great Wall Motor nu a comentat informația.
Sursele susțin că și gigantul chinez BYD este în negocieri cu Italia, dar în decembrie a anunțat că prima sa uzină din Europa va fi în Ungaria. De asemenea, grupul chinez a precizat că nu are planuri pentru o a doua facilitate în Europa.
Chery vinde mașini cu combustie internă, hibride și vehicule complet electrice. Mărcile sale Omoda și Jaecoo au fost lansate pe toate piețele importante din Europa. Până la finalul lui 2025, Chery vrea să lanseze trei modele de SUV-uri pentru fiecare brand, cu diferite tipuri de alimentare. Vânzările EV sunt mai ridicate în nordul Europei decât în sud.