Industria auto din Europa are în acest moment un obstacol extrem de puternic de trecut: interzicerea vânzării de mașini cu emisii de CO2, după anul 2035. Deși decizia a fost adoptată de toate instituțiile Uniunii Europene într-o formă sau alta, nu a fost legiferată definitiv, deocamdată. Unul dintre managerii Porsche spune că am putea asista la o amânare a interdicției pentru motoarele pe benzină și motorină.
Lutz Meschke, director financiar al Porsche AG, spune că planurile UE de interzicere a motoarelor cu combustie în 2035 s-ar putea amâna, din cauza scăderii cererii de automobile electrice.
Recent, unul dintre cele mai puternice partide europene, PPE, a lăsat de înțeles că intenționează să-și modifice politica privind emisiile de CO2 ale vehiculelor și să încerce relaxarea legislației în acest sens. „Sunt o mulțime de discuții pe marginea sfârșitului motoarelor cu combustie. Cred că va fi întâriziat”, a mai spus Meschke.
În acest moment, Comisia Europeană a avansat destul de mult cu proiectul de interzicere a vânzării de vehicule care au emisii de CO2, însă nu există deocamdată un act normativ adoptat în acest sens. Singura portiță rămasă este cea a combustibililor sintetici, care ar putea fi acceptați dacă se vor dovedi neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Constructorii auto din Europa au investit foarte mulți bani în dezvoltarea de automobile complet electrice, însă vânzările lor se bazează în continuare pe motorizările cu benzină sau diesel, deoarece prețul lor este mai accesibil clienților.
În plus, teama pe care piața o are în continuare din cauza autonomiei unei mașini electrice ține departe cumpărătorii, mai ales pe cei care locuiesc la bloc și nu au condiții să încarce bateriile peste noapte.