Înmatriculările de autoturisme au continuat să scadă vertiginos și în octombrie, așa cum anticipa Profit.ro, ca efect al intrării în vigoare a testelor WLTP. Cea mai importantă contribuție a fost generată de dealerii care și-au înmatriculat în avans mașinile, în luna august, iar acum le vând deja înmatriculate.
Înmatriculările de autoturisme din România au avut un declin de 32,88% față de aceeași lună din 2017, fiind înregistrate numai 6.736 de autoturisme noi, față de 10.036 anul trecut. Pe întreg anul, piața păstrează un avans de 27,62%, scăderile fiind compensate de creșterea uriașă din august.
În total, înmatriculările de vehicule, turisme plus vehicule comerciale, s-au ridicat la 11.063 unități în octombrie, cu 19,42% mai puține decât în 2017. Vehiculele comerciale au avut o tendință crescătoare în ultima lună, segmentul de 3,5 tone înregistrând 2.239 de unități înmatriculate, cu 10,51% mai multe decât în octombrie 2017.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Revenind la autoturisme, statisticile arată că scăderile cele mai mari au fost consemnate la mărcile cu volume mari, între care se află Dacia, care a avut cu 33,72% mai puține unități înmatriculate în octombrie, în timp ce Skoda și Ford, următoarele două clasate în topul celor mai vândute mărci, au avut scăderi de aproximativ 16%.
Pierderi mai mari au fost la Volkwagen (-40%), Opel (-38,42%), Renault (-62%), Mercedes-Benz (48%), Kia (51,15%). Au exsitat și mărci care au crescut, cele care au avut o strategie diferită pentru WLTP. Hyundai a înregistrat o creștere de 43%, Peugeot, 36,8%, sau Mazda, 2%. Ca de obicei, cele mai vândute autoturisme au fost Dacia Logan, Duster și Sandero, urmate de Skoda Octavia și Rapid, Hyundai Tucson și Renault Clio, Ford EcoSport și Focus, precum și Hyundai i20.
Pe zona autoturismelor second-hand înmatriculate pentru prima dată, a fost înregistrată de asemenea o scădere, cu 8,64% vehicule mai puține decât anul trecut, respectiv 43.493 unități. Pe intervalul ianuarie - octombrie, volumul importurilor SH a fost de 390.411 unități, mai mic cu 12,86% decât cel de anul trecut, fiind aproape cert că la finalul anului nu vor mai fi depășite 500.000 de astfel de autoturisme introduse în țară.