Piața auto din România a înregistrat un ușor declin în penultima lună a anului, pe fondul raportării la o lună foarte bună, respectiv noiembrie 2021, în care volumul înmatriculat a fost ridicat. Așa cum s-a mai petrecut în acest an, creșterea este doar una relativă, deoarece volumul înregistrat este unul dintre cele mai ridicate din 2022.
Luna noiembrie a adus un total de 11.074 de autoturisme noi înmatriculate în România, un volum cu 3,5% mai mic decât cel din anul anterior, însă mai mare cu aproximativ 10% decât cel din luna anterioară, fiind totodată unul dintre cele mai bune din acest an. În total, piața de autoturisme noi a ajuns cu numai o lună înainte de finalul anului la 116.891 unități, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 7 procente față de 2021.
Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, înmatriculările au continuat să scadă față de anul anterior, în noiembrie fiind înmatriculate numai 974 de unități, cu aproape 300 mai puține decât anul trecut, adică o scădere de 21,2% față de luna similară din 2021.
În total, piața auto a însumat 15.135 de vehicule noi înmatriculate în luna noiembrie, un volum relative egal cu cel din 2021 (-0,67%).
Pe segmentul de autoturisme, cele mai vândute mărci din noiembrie au fost Dacia, cu 3.761 de unități, urmată de Toyota, cu 982 de unități, marca japoneză păstrându-și poziția de lider al importatorilor, iar pe locul al treilea Skoda, cu 829 de unități, marca cehă reușind să depășească Hyundai, care în acest an și-a consolidate locul al treilea în vânzările din România.
În clasamentul celor mai vândute modele din noiembrie, lider a fost Duster, care a depășit cu aproape 200 de unități Logan (1212 și, respective, 1080 unități), iar pe locul al treilea s-a situate Sandero (727 unități). Modelul electric Spring și-a păstrat și el poziția a patra în clasamentul vânzărilor, cu 459 de unități. Pentru prima dată de la lansarea noilor modele Dacia, Jogger completează clasamentul celor mai vândute modele, astfel că marca românească ocupă integral primele cinci locuri în preferințele românilor. Cel mai vândut automobile de import a fost în noiembrie Skoda Octavia, clasat abia pe locul șase. Acesta a fost urmat de Hyundai Tucson, Renault Clio și Toyota Corolla.
După 11 luni, topul mărcilor auto din România este condus de Dacia, cu 34.667 unități, urmată de Toyota, cu 9.605 unități, și Hyundai, cu 8.995 unități.
În acest moment, este clar că anul se va încheia cu o creștere ușoară pentru industria auto românească (producție și vânzări), ceea ce înseamnă că efectele crizei de semiconductori au fost compensate de cele două mărci locale, Dacia și Ford, dar și de importatori, în rândul cărora asiaticii au jucat un rol foarte important.