Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Uniunea Europeană (UE) au scăzut cu 0,1% în ianuarie față de perioada similară a anului trecut, la 30.273 unități, deși la nivelul pieței a existat o creștere de peste 6%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Astfel, Dacia a obținut, luna trecută, o cotă de piață de 2,9% la nivelul UE, în scădere de la 3% în aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările în UE ale grupului Renault, proprietarul Dacia, au crescut cu 0,7% în ianuarie, la 96.095 de autovehicule, în timp ce cota de piață s-a redus la 9,1%, de la 9,5% în perioada similară din 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Per ansamblu, înregistrările de autovehicule noi în UE au crescut cu 6,2% în ianuarie, față de aceeași perioadă din anul trecut, la 1,06 milioane de unități.
În România, înmatriculările de autovehicule noi au crescut în prima lună a anului cu 16,5% față de perioada similară din 2015, la 5.800 de unități.
În 2015, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%, de la 70.172 unități la 81.162 unități, un ritm de creștere mai accelerat comparativ cu cel înregistrat în Uniunea Europeană. La nivelul pieței UE, înmatriculările de autoturisme au urcat cu 9,3%, de la 12,55 milioane de vehicule în 2014 la 13,71 milioane de vehicule.
Totodată, vânzările Dacia în UE au avansat anul trecut cu 5%, la 377.165 unități.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa. Vânzările totale sub marca Dacia au crescut cu 7,7% anul trecut, la un număr record de 550.920 unități, din care peste 93% pe piețele din afara României, unde livrările s-au majorat cu 6%.