Vânzările grupului german Volkswagen au revenit pe creștere în ianuarie, susținute de cererea din China, unde marca VW a înregistrat rezultate record, în pofida scandalului privind falsificarea testelor de mediu, transmite Reuters.
Vânzările la nivelul grupului au crescut cu 3,7% pe plan global în prima lună a anului, la 847.800 de autovehicule. Livrările sub marca Volkswagen au crescut cu 2,8% la nivel global, la 521.500 de unități, în timp ce în China avansul a depășit 15%.
Porsche, divizia de automobile sport de lux a grupului, a înregistrat o creștere a vânzărilor la nivel global de circa 24%, la 19.900 de unități, cel mai mare avans din cadrul grupului.
CITEȘTE ȘI Profitul Renault a crescut cu 50% în 2015, în pofida pierderilor din RusiaGrupul german a anunțat recent că va amâna publicarea rezultatelor financiare pentru anul 2015, programată anterior pe 10 martie, din cauza dificultăților legate de calcularea impactului financiar generat de scandalul emisiilor poluante. Deocamdată, data la care rezultatele ar urma să fie communicate nu a fost anunțată.
Vânzările grupului Volkswagen la nivel global au scăzut anul trecut pentru prima dată în ultimii 13 ani, contractându-se cu 2%, la 9,93 milioane de unități. Rezultatele slabe înregistrate de grupul auto au fost determinate de scăderea vânzărilor mărcii Volkswagen, celelalte divizii înregistrând creșteri. Vânzările sub marca Volkswagen la nivel global au scăzut cu 4,8% în 2015, la 5,82 milioane de unități, acesta fiind primul declin înregistrat în ultimii 11 ani.
Grupul Volksawgen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria sa, după ce a admis că a instalat un soft ilegal pe mai mult de 11 milioane de vehicule la nivel mondial, dispozitivul permițând ascunderea nivelului real al noxelor emanate de mașini.