Înmatriculările de autoturisme din Europa au scăzut ușor în aprilie, la un volum de 1,3 milioane de unități. Două dintre cele mai mari cinci piețe au scăzut, în timp ce piața din România a continuat să crească.
Germania și Marea Britanie sunt două dintre cele mai mari piețe de automobile din Europa și care au influențat scăderea înmatriculărilor în luna aprilie, pe continent. În Germania, scăderea a fost de 1,1%, iar în Marea Britanie de 4,1%. România are în continuare un rezultat pozitiv, cu o creștere de 13% și un volum total în aprilie de 8.691 de autoturisme înmatirculate. După patru luni, România are 44.527 de autoturisme noi înmatriculate, cu 22,8% mai multe față de anul trecut în același interval.
Cea mai mare creștere (+42%) a fost înregistrată în Lituania, alte piețe cu plus fiind Cipru, Croația, Grecia și Polonia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Situația pe mărci și grupuri este diferită. Dacă Volkswagen a scăzut cu 3,4%, în special din cauza mărcii principale, VW (-6,8%), dar și a celor de la Audi (-5,8%), PSA și Renault au crescut. La PSA, avansul a fost asigurat de Citroen, care a reușit să compenseze scăderile Peugeot și Opel. La Renault Group, Dacia a înregistrat din nou creștere, 14,7%, acoperind scăderea Renault (-5,4%). Dacia a înmatriculat 53.446 unități în aprilie și aproape 200.000 pe primele patru luni, cu o creștere de 13% față de anul trecut.
În total, piața europeană de autoturisme a înregistrat 5,5 milioane de autoturisme în primele patru luni din acest an, în scădere cu 2,5% față de cele 5,63 milioane înmatriculate anul trecut. Cifrele pentru UE (fără EFTA), sunt 5,3 milioane pe patru luni, în scădere cu 2,6%.