Compania Continental a dezvoltat cu ajutorul programatorilor și inginerilor din România o nouă funcție prin intermediul căreia mașinile pot fi ajutate să învețe să parcheze singure. După ce își învață lecția, mașina va parca, la apăsarea unui buton.
O echipă din Iași a companiei Continental lucrează la o soluție software destinată situațiilor în care șoferii trebuie să efectueze aceleași mișcări de rutină la parcarea unui vehicul.
Noua tehnologie nu face altceva decât să memoreze pașii necesari parcării, așa cum îi face șoferul. Ulterior, procedurile vor fi efectuate repetitiv, ori de câte ori șoferul comandă acest lucru, la apăsarea unui buton. Echipa de la Iași lucrează, potrivit Continental, la dezvoltarea sistemului, prin realizarea algoritmilor și implementarea în software.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente“, a explicat Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental. „Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare“, a adăugat acesta.
Procedura este dezvoltată pentru mașinile mai noi, care dispun de senzori și computerele care coordonează și centralizează diferite informații preluate din exterior. Funcția Trained Parking, utilizează senzori deja disponibili în mașină, cum ar fi camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. „Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuințări", a spus Eckert.
În momentul învățării, sistemul generează o hartă a împrejurimilor pe care o sochează. Odată ajuns în zona acoperită de hartă, vehiculul poate determina poziția sa și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. În versiunea avansată a funcției Tained Parking, șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece rutina de parcare nu mai are nevoie de asisistența șoferului. Acesta poate activa funcția din exteriorul mașinii apoi poate pleca. Mașina va găsi singură traseul și va intra în garaj sau pe locul stabilit anterior. Prima versiune a softului, ce va fi prezentată la Frankfurt și va fi disponibilă din 2020, va necesita prezența șoferului și apăsarea continuă a butonului, până la finalizarea parcării.
Procedura va putea fi aplicată și pentru memorarea pașilor necesari ieșirii din parcare.