Inginerii europeni lucrează la un dispozitiv ieftin de măsurare a emisiilor poluante ale mașinilor

Inginerii europeni lucrează la un dispozitiv ieftin de măsurare a emisiilor poluante ale mașinilor
scris 17 mar 2019

Inginerii europeni care lucrează la combaterea emisiilor carcinogene ale vehiculelor au dezvoltat un dispozitiv ieftin și simplu de testare a filtrelor de particule, care ar putea contribui la scoaterea din circulație a vehiculor toxice fără să fie nevoie să se recurgă la interdicții în masă, relatează Reuters.

Fabricate de o duzină de companii europene, noile dispozitive de testare vor fi disponibile într-o primă etapă în Olanda și Belgia, iar mai apoi ar putea ajunge în toată Europa, a declarat Andreas Mayer, director al comitetului științific al grupului de inginerie VERT, la reuniunea anuală a acestuia, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Ford și-a recompensat directorul general cu un pachet salarial de peste 17 milioane de dolari CITEȘTE ȘI Ford și-a recompensat directorul general cu un pachet salarial de peste 17 milioane de dolari

Primării din întreaga Europă încearcă să găsească soluții pentru a respecta noile reglementări referitoare la protejarea aerului fără să fie nevoite să investează miliarde de euro în infrastructura necesară vehiculelor electrice sau să interzică în totalitate vehiculele diesel.

Autoritățile de reglementare trebuie să găsească soluții ieftine pentru a măsura nivelul real al emisiilor fără să instaleze echipamente costisitoare.

Inginerii au creat dispozitive simple, cu baterii, care pot fi ținute în mână, pentru a verifica în câteva minute dacă automobilele au filtre de particule care funcționează la viteze scăzute.

Dispozitivele costă în jur de 8.000 de euro, un preț accesibil pentru ca poliția și garajele să poată testa emisiile automobilelor.

Noile dispozitive de măsură vor începe să fie introduse în Europa în acest an pentru efectuarea testelor obligatorii și ar putea contribui la îmbunătățirea reputației motoarelor diesel, după scandalurile provocate de utilizarea de către constructorii auto a unor dispozitive ilegale pentru manipularea rezultatelor testelor de poluare.

Unele orașe germane au interzis automobilele diesel, în principal pentru limitarea emisiilor de oxid de nitrogen, care sunt deosebit de nocive pentru sănătate.

Aceste particule omoară anual 5 milioane de oameni la nivel global, a spus Mayer.

”Mașinile emit o mulțime de elemente toxice, dar cele mai toxice sunt particulele”, a explicat acesta.

Cele peste 100 de milioane de filtre de particule folosite pe drumuturile europene pot, dacă funcționează corect, să facă gazele de eșapament ale vehiculelor mai puțin toxice decât aerul ambiental pe care îl ard.

”Aceste automobile diesel, dacă circulă prin orașe, pot chiar să curețe aerul pentru că filtrele sunt atât de eficiente, așa că trebuie să facem tot posibilul să menținem această calitate pe toată durata vehiculului”, a mai spus Mayer.

Probleme apar când filtrele ceramice crapă sau se înfundă, uneori determinând mecanicii să le scoată sau să le modifice în mod incorect, pentru a crește puterea motorului.

Efectul nociv al emisiilor de oxid de nitrogen și al particulelor fine a fost ignorat ani de zile de către autoritățile de reglementare, până când grupul Volkswagen a fost prins în 2015 cu nivele excesive ale poluării la vehiculele diesel vândute în SUA.

viewscnt
Afla mai multe despre
poliare
masini
vert