Volvo Cars a raportat cel mai bun semestru din istorie și la capitolul venituri și profit, în intervalul iulie – decembrie 2020, subliniind succesul pe care compania l-a avut în revenirea după impactul pandemiei de coronavirus. Luna trecută, suedezii anunțaseră performanțele istorice de vânzări.
Volvo Cars a înregistrat venituri de 151 miliarde coroane (circa 15 miliarde euro) și un profit operațional de 9,5 miliarde coroane (circa 940 milioane euro). Profitul companiei a crescut cu 8,2% în perioada analizată, iar veniturile cu 4,9%. Marja profitului a ajuns la 6,3%, considerată foarte bună de reprezentanții companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cifrele reprezintă „cea mai bună jumătate de an” din istoria Volvo Cars, în termeni financiari, ca urmare a unei cereri foarte mari de automobile din gama Recharge. Volumul vânzărilor în cele șase luni s-a ridicat la 391.751 automobile, cu 7,4% mai multe decât în intervalul similar din 2019, de asemenea un record semestrial pentru istoria companiei.
Pe întreg anul 2020, compania suedeză deținută de holdingul chinez Geely a obținut venituri de 263 de miliarde coroane (26 miliarde euro) și un profit operațional de 8,5 miliarde coroane (840 milioane euro), ca efect al pierderilor înregistrate în primele șase luni ale anului.
„Am acționat decisiv pentru limitarea impactului pandemiei”, a declarat Hakan Samuelsson, CEO al Volvo Cars. „După o repornire în siguranță a operațiunilor, am recuperat puternic și am raportat cea mai bună jumătate de an din istoria companiei. Este de asemenea o promisiune să vedem cererea cu creștere rapidă pentru linia Recharge de mașini reîncărcabile, care așteptăm să continue în 2021”.
Ponderea acestei game de vehicule electrice și hibrid plug-in în totalul vânzărilor mărcii s-a dublat în 2020, iar în Europa, vânzările au ajuns la 30% din total, o valoare de top în industria auto europeană.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridMarca Volvo a avut cel mai mult de suferit pe piața din Europa, din cauza pandemiei, aici fiind înregistrată cea mai mare scădere a vânzărilor din 2020, -15,5%, la un total de 341.200 unități, iar în semestrul al doilea a fost singura piață cu un rezultat negativ, chiar dacă vorbim despre numai 1 proncent, comparativ cu 2019. Pe întreg anul, din cauza scăderii din Europa și a altor câteva piețe mai mici, compania a încheiat cu un declin al vânzărilor de 6,2%, la 703.534 unități vândute. Cea mai mare creștere a fost înregistrată în China, unde volumul s-a ridicat la 166.617 unități, cu 7,5% mai multe decât în 2019, în timp ce în SUA, creșterea a fost de 1,8%, cu 110.129 automobile vândute. Detaliat, pe piețele din Europa performanțele au fost diferite.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Pe piața de origine, Suedia, Volvo a înregistrat o scădere de 3,4%, în timp ce în Germania, cea mai mare piață de pe continent, scăderea a fost mai mare, de 9,9%. La polul opus, în Marea Britanie marca a crescut cu 9,4%, iar în Olanda, avansul a fost foarte mare, de 53,1%.
Cele mai vândute modele au fost XC60 și XC40, cu aproape 200.000 de unități fiecare, urmate de XC90, cu aproape 100.000.