Modelul electric compact VW ID.3, lansat în acest an pe piața europeană, a depășit în luna octombrie, pentru prima dată, mașinile electrice care aveau deja tradiție pe continent.
Renault Zoe, Hyundai Kona sau mai celebrele BMW i3 și Tesla Model 3 au fost depășite în vânzări de VW ID.3, odată cu lansarea acestuia pe piață. După ce luna trecută urcase deja pe podiumul celor mai vândute automobile, acum compacta electrică de la VW a depășit 10.000 de unități și s-a instalat pe primul loc, după cum reiese din datele publicate de Jato Dynamics. Nu este foarte clar ce se petrece cu Tesla Model 3, care a dispărut din Top 10, problemele fiind, se pare, de livrări, dat fiind faptul că luna trecută constructorul americane decisese să livreze Model 3 din China. Ce este cert este faptul că modelele care au făcut pionierat pe segmentul vehiculelor electrice și-au pierdut masiv clienții, iar producătorii care au lansat modele noi, mai bine echipate și mai adaptate cerințelor pieței, au câștigat cotă de piață masiv.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Același lucru s-a întâmplat și pe segmentele vehiculelor hibrid, unde mărci cu tradiție, precum Volov sau Mitsubishi, au pierdut teren în fața noilor veniți. Important este însă faptul că primele două modele electrice din top depășesc deja vânzările multor vehicule cu motoare cu ardere internă.
Cele mai vândute automobile electrice în luna octombrie au fost VW ID.3, Renault Zoe și Hyundai Kona, în timp ce cele mai vândute vehicule hibrid au fost Mercedes A Class, la categoria PHEV, și Toyota Yaris, la categoria Hibrid și Mild Hibrid.
Singurul hibrid fabricat în România, Ford Puma, a înregistrat o nouă creștere, cu un volum de peste 9.600 de unități ale motorizării mild-hybrid, situându-se pe locul 4 în Europa. În total, cu tot cu motorizările clasice, Puma a înregistrat 14.430 unități, fiind al cincilea cel mai vândut SUV.
CITEȘTE ȘI Tesla majorează prețul sedanului Model S comercializat în EuropaVehiculele mașinilor complet electrice au crescut la 71.800 unități, cu un procent de 197% comparativ cu anul anterior.
Pe ansamblul întregii piețe, cumulat pe toate tipurile de propulsoare, cele mai vândute automobile din Europa au fost în luna a zecea VW Golf, Renault Clio și Opel Corsa.
Pentru prima dată după mulți ani, Dacia Sandero a dispărut din Top 10, declinul vânzărilor fiind susținut de schimbarea generațiilor, respectiv lichidarea stocurilor dealerilor înainte de sosirea noilor modele.
Pentru a doua lună consecutivă, mașinile electrificate (electric plus hibrid) au depășit motorizările diesel, care continuă să scadă, cota lor fiind de numai 26,3%. Ponderea mașinilor pe benzină a scăzut și ea, ajungând la 44% din totalul pieței. Anul trecut, în luna similară, benzină ocupa 57% din piață, dieselul, 31%, iar electricele, doar 10%.