Renault va opri producția de automobile la fabrica Flins de lângă Paris, pe care o va transforma în centru de cercetare, reciclare și de reparații, până în 2024, o măsură care are rolul să salveze locurile de muncă full time de la această uzină, a anunțat miercuri grupul francez, transmite Reuters.
Constructorul auto francez, care înregistrează pierderi, a arătat că intenționează să angajeze 3.000 de persoane la această unitate care va fi reconvertită, până în 2030. În caz contract, această fabrică ar fi fost în pericol de închidere, în condițiile în care Renault se concentrează pe modelele cele mai profitabile și reduce cheltuielile, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Continuarea situației actuale nu mai este posibilă, trebuie să fim lucizi”, a declarat președintele Renault, Jean-Dominique Senard, în timpul unei conferințe de presă online, după o întâlnire cu sindicatele la Flins, avându-l alături pe directorul general Luca De Meo.
Renault, care avea probleme legate de profitabilitate și vânzări și înainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anunțat în acest an renunțarea la 4.600 de locuri în de muncă în Franța și un plan de economii de 2 miliarde de euro.
Sindicatele au anunțat că propunerile lor pentru păstrarea unor activități de asamblare de mașini au fost respinse.
Compania va continua să fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins până în 2024, iar în paralel va începe noile activități. Acestea vor include reechiparea unor mașini, cum ar fi cele utilizate în leasing, crearea unui grup care va lucra la inovații în domeniul bateriilor pentru automobilele electrice și reciclarea de componente auto.
Angajații vor fi reconvertiți pentru aceste activități, a spus De Meo, fără să ofere detalii referitoare la buget.
Între cei 3.000 de angajați se vor afla și lucrători ai fabricii de la Choisy-le-Roi, unde lucrează 260 de persoane, care va fi închisă. În prezent, la Flins lucrează 2.400 de lucrări permanenți și circa 1.400 de angajați temporari. Flins ar putea lucra și pentru alte companii, ceea ce ar crea alte locuri de muncă, a mai spus De Meo.
Potrivit Renault, fabrica Flins ar putea fi dotată pentru a reechipa 130.000 de mașini pe an, până în 2030.