Rezultatele slabe ale mărcii Dacia pe piața din Germania continuă și în luna mai, după cum arată datele KBA analizate de Profit.ro, referitoare la înmatriculările din această țară. Chiar dacă vânzările de automobile au explodat pur și simplu pe cea mai mare piață auto din UE, Dacia nu reușește să ajungă nici măcar la volumele din 2020, anul pandemiei.
Piața auto din Germania a crescut în luna mai cu 37,2%, pe fondul deschiderii tot mai mari a economiei, în urma eliminării complete a restricțiilor de circulație, simultan cu vaccinarea pe scară largă a populației. Cea de-a cincea lună a adus 230.635 de autoturisme înmatriculate, o creștere de aproape 40% față de anul trecut, dar mult sub nivelul din 2019, cu 30 de procente. Chiar și așa, faptul că 80% din constructorii de pe piață au început să recupereze este o veste foarte bună pentru industria auto europeană, dat fiind faptul că piața din Germania absoarbe câteva milioane de autoturisme noi în fiecare an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia însă se numără printre cei care nu sărbătoresc, deocamdată, revenirea la normalitate pe această piață. Dacă în Franța vânzările Dacia merg strună, în Germania scăderile se afundă de la o lună la alta. În mai, Dacia a raportat 2.696 de autoturisme înmatriculate, cu 8 procente mai puțin decât în mai 2020, în plină pandemie. Cota de piață a mărcii a coborât la 1,1%, o valoare pe care n-a mai avut-o din anii în care abia intra pe această piață.
După cinci luni, vânzările mărcii sunt mai mici cu 22 de procente sub cele din 2020, cu numai 13.019 unități înmatriculate și o cotă de 1,2%. Dacă analizăm comportamentul Dacia față de anul 2019, situația este și mai dramatică, pentru că scăderea față de luna mai 2019 este de 65%, iar față de primele 5 luni ale lui 2019 scăderea este de 61%. Printre cauze se numără mai mulți factori, dar micșorarea portofoliului, prin dispariția unor modele, și absența unor motoare mai atractive sunt factorii esențiali pentru această situație. În plus, livrările întârziate de criza semiconductorilor au adâncit și mai mult situația neplăcută prin care trece marca românească în Germania.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiectePrintre performerii lunii mai, pe piața germană, se remarcă marca Smart, care revine în actualitate cu modele electrice, după ce au fost retrase toate modelele cu propulsie cu combustie. Vânzările micilor automobile electrice, fabricate de Renault în cadrul parteneriatului cu Daimler, au ajuns la nivelul Dacia, cu 2.200 de unități înmatriculate în mai și o cotă de piață de 1%. De altfel, atât în mai, cât și pe cele cinci luni care au trecut, Smart are creșteri de peste 400%. Un avans foarte mare a înregistrat și SEAT, după ce trecuse printr-un declin temporar. Lansările de SUV-uri și-au pus amprenta și au urcat marca spaniolă la 5% din piață. LA fel, cele două mărci ale grupului BMW au creșteri de aproape 100%, iar mărcile grupului VW (Skoda, VW, Porsche), dar și Kia, Suzuki, Hyundai și Alfa Romeo au înregistrat creșteri de circa 50%.
CITEȘTE ȘI Surpriza anului: Dacia intră pe piața din Australia, încă o țară cu volanul pe partea dreaptă. "Ne uităm la ei de 10 ani!"La polul opus, pe lângă Dacia, scăderi importante au mai avut Mitsubishi, Jaguar, Mercedes-Benz și Land Rover.
Pe întreg intervalul ianuarie – mai, se remarcă Tesla, care a reușit să livreze în primele luni mai multe valuri de automobile, temperându-și între timp acest ritm. Marca americană și-a păstrat un avans de 118% față de anul trecut, la finalul lunii mai. De asemenea, Mini, Opel, Porsche, SEAT sau Peugeot au creșteri de peste 20% față de cifrele din 2020.
Piața auto din Germania are în acest moment un avans de 12,8% față de anul trecut, cu 1,11 milioane de autoturisme înmatriculate, un nivel care este cu 27% sub cel din perioada similară a lui 2019.