Valoarea adăugată internă a industriei auto din UE atribuită non consumatorilor din UE s-a ridicat la 78,9 miliarde de euro în 2022, reprezentând o creștere de 54% din 2010 (51,1 miliarde de euro), dar și un declin în termeni nominali din 2015 (84,4 miliarde de euro), arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În 2022, China a fost cel mai mare consumator de vehicule produse în UE, reprezentând 21% din totalul valorii adăugate interne totale a industriei auto din UE, înaintea Statelor Unite (20%), care în mod istoric au fost cel mai mare partener, și Marea Britanie (13%). China a devenit în ultimii ani principalul partener, ponderea sa crescând de la 12% din valoarea adăugată internă din UE în 2010 la 21% în 2022, scrie Agerpres.
Valoarea adăugată a industriei auto din afara UE, bazată pe consumul final din UE, a ajuns la 34,6 miliarde de euro în 2022, o creștere de 47% în termeni nominali comparativ cu 2015 (23,5 miliarde de euro), și un avans de 124% din 2010 (15,4 miliarde de euro).
Cea mai mare parte a valorii adăugate din industriei auto din afara UE este atribuită producătorilor din China (16%), Japonia (15%) și Coreea de Sud (10%). China a înregistrat cel mai semnificativ avans, de la 9% în 2010 la 16% în 2022.