Automobilul Renault Kardian, care nu este altceva decât o versiune mai rafinată a lui Dacia Sandero, a fost lansat în producție și în vânzare în Maroc, în cadrul planului internațional de expansiune a brandului francez. Decizia poate fi considerată a fi una curajoasă din punct de vedere strategic, având în vedere că în această țară Dacia este lider absolut al pieței, iar Sandero este cel mai vândut model.
Uzina Renault din Casablanca, Maroc, a început producția lui Kardian, modelul care împarte cu Sandero o bună parte dintre componente și cel puțin 80% din design, având la bază nu doar platforma CMF-B, ci și foarte multe piese de caroserie. Mașina face parte din planul „International Game” al mărcii Renault, care urmărește lansarea a opt noi modele pe piețele non-europene, cele mai multe fiind bazate pe modelele Dacia, iar două având la bază o platformă Geely.
Prima piață pe care s-a lansat Kardian a fost Brazilia, o țară care găzduiește și uzina în care va fi produs modelul pentru piețele din America Latină, iar acum urmează Maroc, care are deja o uzină puternică, în care sunt fabricate modelele Sandero și Jogger, pentru piața din Europa, dar și Logan pentru piețele locale. Este interesant însă faptul că noul Kardian va fi produs în Casablanca, în cea de-a doua uzină a Renault din Maroc, și nu în Tanger.
Capacitatea uzinei este mai mică, 120.000 de vehicule anual, ea fiind folosită până acum de Renault pentru producția de mașini Dacia și Renault pentru piața locală și pentru țările învecinate. Planurile pentru Kardian prevăd ca mașina să fie exportată pe 15 piețe Euromed, inclusiv în Ucraina, Orientul Mijlociu, dar și în mai multe țări din Africa.
Simultan cu startul producției, noul Renault Kardian a fost lansat pe piața locală, la un preț de aproximativ 17.000 de euro, având motorul 1.5 diesel de 100 CP, care în Europa a dispărut. Alternativ, va mai fi disponibil și motorul de 1.0 TCe X-Tronic, cu cutie automată, la 18.000 de euro.
Pentru comparație, Dacia Sandero Stepway costă pe piața din Maroc aproape 15.000 de euro, cu motorul 1.0 TCe 100 și 15.400 euro cu același motor 1.5 dCi de 100 CP, dar cu cutie automată.
Dacia este cea mai vândută marcă auto din Maroc, având peste 25% din piața de autoturisme noi, în timp ce Renault este pe locul al doilea, cu o cotă de circa 15%.
Lansarea lui Kardian și a viitoarelor modele derivate din mașinile Dacia, cu tehnologie mai avansată și un design mai rafinat, are ca scop creșterea veniturilor și profiturilor mărcii Renault pe piețele internaționale, acolo unde până acum erau vândute modelele Dacia, precum Sandero, Duster sau Logan, doar cu sigla Renault aplicată pe capotă și pe volan, ceea ce nu permitea companiei să ceară prețuri prea mari.